Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Loni na konci prosince jsem se registroval na seznamku Be2 a záhy po nalákání reklamou a zaplacení jednorázové částky v relativně malé výši, jsem se přihlásil k tzv. prémiovému členství. Bez toho je seznamka prakticky bezcenná. Po obdržení potvrzujícího mailu mi v něm přišly i smluvní podmínky a já velmi záhy pochopil, že se jedná o pěknou kulišárnu, a sice, že po uplynutí jednoho měsíce, se automaticky prodlužuje mé prémiové členství, a částka za tohle prodloužení už je nesrovnatelně vyšší. Zpozorněl jsem a studoval podmínky, jak se z takovéto pasti dostat. V podmínkách společnosti se uvádí, že pokud čtyři dny před ukončením prémiového členství podá uživatel písemnou žádost, případně jednoznačnou žádost mailem na přiloženou adresu, bude mu pochopitelně členství zrušeno v jednoměsíční lhůtě, a žádná další částka mu již účtována nebude. Napsal jsem tedy oficiální výpověď raději v předstihu a požádal o potvrzení přečtení. Když se nikdo, ani oslovený pan Petr Kopal neozýval, opakoval jsem žádost o zrušení mého prémiového členství ještě jednou ve stanoveném termínu. Ani tehdy se nedostavila žádná odpověď a tak jsem jen doufal, že bude společnost alespoň trošičku stát o seriózní pověst. Nestalo se nic, jen že mi byla stažena z účtu částka za prodloužené prémiové členství. Napsal jsem tedy další dva maily s důrazným požadavkem na refundaci stažené částky a neprodlené ukončení jakéhokoliv smluvního vztahu se společností Be2.
Jak si myslíte, že vše dopadlo? Zatím nijak, takže věřím, že se touto formou domůžu spravedlnosti a že zároveň před tímto jednáním budu varovat další podobné důvěřivce.
S pozdravem:
Jiří
seznamka Be2 a její inzerované "Prémiové členství"
Okamžité ukončení jakéhokoliv smluvního vztahu s touto společností a neprodlené vrácení neoprávněně staženého poplatku za její prodloužené užívání.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel zaslal výpověď řádně, nemůže mu společnost po konci zkušebního období účtovat částku za období další. Ze zaslané stížnosti vyplývá, že spotřebitel podal výpověď včas. Stržená částka za další období je tedy bezdůvodným obohacením na straně společnosti a ta je povinna jej vydat dle § 2991 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku.
Spotřebitel by si měl uchovat veškerou dokumentaci, která prokazuje, že smlouvu se společností ukončil, případně že se snažil smlouvu ukončit, avšak ze strany společnosti jí to nebylo umožněno.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitel přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.