Společnost


OneElektro.cz

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#38955Podvodný e-shop, nedodané zboží po zaplacení, nevrácené peníze

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 12 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
21.01.2020, před 5 lety

Vlasta Křížková

Znění stížnosti

E-shop OneElektro.cz se sídlem přijal moji objednávku dne 8.1.2020, číslo objednávky 2020000061, zboží kávovar De'Longhi Ecam 22.110 B. Částka 4.415,- Kč cena výrobku 4.490,- ponížena o okamžitou slevu 75,- Kč) uhrazena též dne 8.1.2020.
Po týdnu od objednání jsem dodávku urgovala; pan Dmitriy Tsoy z OneElektro.cz mi odpověděl, že částka byla přijata a zásilka byla expedována a předána dopravci, který mne bude kontaktovat.
Další týden se nic nedělo, naopak e-shop znepřístupnil své www.stránky,kontaktní telefony byly také nedostupné. V pondělí 20.1.2020 jsem firmě napsala e-mail se žádostí o vrácení mých peněz, dnes (21.1.2020) se mi vrátil zpět pro nedoručitelnost.
Na stránkách zboží.cz ohledně hodnocení a recenzí e-shopu firmy oneelektro.cz se od 16.1. začala objevovat negativní vyjádření dalších podvedených zákazníků této firmy, kdy také objednali různé elektro zboží, řádně za něj zaplatili a dodnes jej neobdrželi. Zajímavostí je, že každý z těchto zákazníků měl zaslat úhradu ceny za zboží na jiný příjmový účet e-shopu podle údajů k platbě od e-shopu,jak uvedli.


Produkt

Objednávku zboží kávovar De'Longhi Ecam 22.110 B ze dne 8.1.2020, číslo objednávky 2020000061. Cena výrobku 4.490,- ponížena o okamžitou slevu 75,- Kč. Částka zboží 4.415,- Kč uhrazena též dne 8.1.2020. Zboží dodnes (21.1.2020) nedodáno, peníze nebyly vráceny.


Požadované řešení

Požaduji po firmě OneElektro (e-shop OneElekjto.cz) vrátit zaplacenou čásku ve výši 4.415 Kč za nedodané zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.2.2020 17:48, před 5 lety

Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou na adresu sídla společnosti. V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitelka může žádat zákonný úrok z prodlení.

Platila-li spotřebitelka při nákupu přes internet platební kartou, může využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měla spotřebitelka co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Pokud hrozí, že by společnost ukončovala činnost a proběhla insolvence, doporučujeme spotřebitelce sledovat insolvenční rejstřík, aby případně mohla včas uplatnit svou pohledávku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.5.2020 16:35, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.