Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na e- shopu metalshop.cz jsem zakoupil pred Vanocemi 2019 panske tričko velikosti L s potiskem danske metalove kapely Volbeat. Zhruba po tydnu mi prislo domu tričko s jiz zminovanym potiskem velikosti L, ovšem dámské. Vše jsem resil s reklamačním oddelenim eshopu metalshop.cz. Zboži jsem tedy po domluvě odeslal na adresu eshopu. Asi po mesici se mi nekdo konečne ozval s tím, zda chci vrátit peníze nebo jinou velikost trička (velikost L nemaji skladem). Proto jsem chtel vratit penize. Po dalšich cca. 2 tydnech přišly penize, ale bez slibeneho proplaceneho poštovneho (na reklamační oddělení jsem zaslal podací listek). Proto jsem na eshop napsal znovu a od te doby nikdo nereaguje. Nejedná se o žádnou horentní sumu (asi 50,- Kč), ale jde mi o princip, protoze jsem zaplatil 100,- Kč - poštovné při zakoupení zboží, pak další při zaslání do eshopu a ve finále nemám nic a utraceno 100,- Kč.
Předem děkuji za možnosti řešení této situace.
S pozdravem J. K.
Tričko pánské Volbeat - Seal The Deal
Proplacení poštovného
|
Tweet |
V případě, že má zboží vady dle § 2161 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, může spotřebitel v souladu s § 2169 občanského zákoníku uplatnit práva z vadného plnění v reklamačním řízení.
Práva z vadného plnění se nejčastěji uplatňují v provozovně prodávajícího, ve které je přijetí reklamace objektivně možné, a to v souladu s § 2172 věta první zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a v souladu s § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Zákon hovoří v tom smyslu, že spotřebitel má nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Vzhledem k tomu, že šlo o poměrně malý výrobek, bylo pravděpodobně úměrné vzhledem k velikosti výrobek odeslat do provozovny prodejce prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb. Způsob dopravy se tedy jeví objektivně vzato jako přiměřený. To je důležité zejména z toho důvodu, že zákon neumožňuje žádat po prodejci proplacení zbytečně vysokých nákladů, pokud šla doprava k reklamaci vyřešit levněji. Spotřebitel má právo na úhradu nutných nákladů v penězích.
Obecně doporučujeme trvat na uhrazení nákladů. Pakliže s Vámi na prodejně nikdo nebude komunikovat, doporučujeme vznést tento požadavek písemně cestou doporučeného dopisu.
Co se týče druhé částky - nákladů na "původní" dodání - platí, že spotřebitel má v případě odstoupení od smlouvy uzavřené prostřednictvím internetu dle § 1832 občanského zákoníku nárok na vrácení veškerých peněžních prostředků, včetně nákladů na dodání. To však platí pouze v případě, že dojde k odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. Po uplynutí této lhůty zaniká nárok na proplacení nákladu spojených dodáním.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.