Počet nahlášených stížností: | 500 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Povedlo se mi podle výrazné, velké fotografie a popisu velikosti "L" objednat na fcb - 2 pelíšky pro drobné mazlíčky ( mám 2 mini pejsky). Bohužel jsem při tom neobjevila až dole na konci nabídky parametry. Přišly mi 2 pelíšky o průměru 20 cm.
Proto jsem zvolila možnost vrácení formou reklamace č. 1858.V reklamačním dotazníku jsem zaslala i foto pelíšků. Nebyla přijata.
Poté jsem zvolila možnost vrácení peněz (256,- Kč) odstoupením od smlouvy do 14-ti dnů po obdržení zboží.Zboží jsem doporučeně vrátila na adresu Zizeru.
Začal kolotoč e-mailů se zákaznickou podporou info@zizer.cz s tím, že oni jsou pouze zprostředkovatelé nákupu zboží (p. Jedlí), teď nově jsou, podle paní M., provozovatelé internetové nákupní galerie - a tudíž nemohou peníze vrátit. Peníze vrací pouze někdo, komu jsem elektronicky zaslala peníze při objednání. Ale už 2x jsem žádala e-mailem o jejich adresu, ale nereagují - pouze, pokud budu chtít,- tak mi dají kontakt na jejich advokáta.
Už jsem si s nima vyměnila několik e-mailů, vč, zaslání kopie Podacího lístku České pošty,ze dne 11.1.2020, kdy jsem jim na výše uvedenou adresu zaslala doporučeně zboží zpět.
Obdržené zboží je pro mne nepotřebné.Nesplnilo moje očekávání.Při nákupu jsem byla ovlivněna výraznou fotogfií a vel."L"
Požaduji vrácení peněz za zboží (256,-Kč), které nenaplnilo moje očekávání a možnost jeho využití. Při nákupu na facebooku jsem byla ovlivněna výraznou fotografií
a informací velikostí "L" - pro drobné mazlíčky.
Reklamace č.1858 nebyla přijata, a proto jsem využila další možnosti - odstoupení od smlouvy ve 14-ti denní lhůtě na vrácení zboží . Zboží jsem vrátila doporučeně na adresu ZIZER Biskupský dvůr 1154/1, Praha Nové město 110.- Kopii Podacího lístku ze dne 11.1.2020 jsem zaslala na uvedenou adresu.
Cítím se poškozena, protože v současné době nemám ani zboží, ani peníze!
Žádám vrácení peněz ve výši 256,- Kč, které byly elektronicky odeslány při nákupu na č.ú.: 2601677374/2010, VS 1060206
- Alena Vodvářková, Riegrova 54, Příbram 1 26101 tel. 606891922
peníze ve výši 256,- za zboží zaslat na č.ú: 488979143/800
|
Tweet |
Společnost ROPETA LTD, jež je provozovatelem webu zizer.cz, uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je třeba toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, bude tedy platit, že je vůči spotřebiteli neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a v procesu kontraktace není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.
Společnost nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.
Závěrem uvádíme, že u e-shopu, ke kterému se stížnost váže, došlo ke změně provozovatele. Jeho současným provozovatelem je nově společnost Aurora Ignite Devine