Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po písemné komunikaci ,kdy jsem byl ujištěn o jenoduché a bezproblémové instalaci jsem objednal na dobírku aktualizaci navigace .
1)Balík neobsahoval daňový doklad
2)V návodu na aktualizaci se neshodovala verze instalovaného firmware ve voze.Aktualizaci prováděla odborná firma která
odmítla aktualizaci provézt.
Reklamoval jsem obě skutečnosti u firmy PKA Motive s.r.o.
Nikdo se již neozval,telefon nikdo nebere,vrácené zboží se vrátilo zpět,nikdo ho nepřevzal .
Vrácení peněz
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci řádně a bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Pokud prodávající vůbec nepřijme zboží k reklamačnímu řízení a se spotřebitelem odmítá komunikovat, jedná se jednak o jednání, které lze sankcionovat ze strany dozorového orgánu (Česká obchodní inspekce), jednak o jednání, které rovněž zakládá spotřebiteli právo na odstoupení od smlouvy, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Tímto způsobem je spotřebiteli bráněno ze strany podnikatele ve výkonu práva, které mu garantuje zákon.
Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce prodávajícího možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje. Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, máfpísm spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.