Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
Vodafon mě nabídl internet LTE za cenu 349,-kč +100,-kč za modem. Tento SMS návrh smlouvy jsem potvrdil. Na vyúčtování je cena 449,-+100,-kč.
Podle vyjádření Vodafonu je to standartní cena.
Nikde nemám odvolání ani na pobočce ani na zákaznické lince. Podle mého názoru je to podvodné jednání. Moje zákaznické číslo účtu u Vodafonu je 1043592799 .Prosím o vyjádření.
S pozdravem
VK
Pevný Internet LTE 30mb
Cena dle smlouvy
|
Tweet |
Byl-li spotřebitel v předsmluvním stadiu vyjednávání o smlouvě ujištěn, že cena služby odpovídá určité částce, nicméně následně mu za tuto službu byla vyúčtována částka vyšší, mohl by spotřebitel namítat, že byl druhou stranou při uzavírání smlouvy uveden v omyl ohledně rozhodující skutečnost (tj. ohledně ceny). Následkem uvedení v omyl by mohla být i neplatnost daného právního jednání.
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním služeb, měl by uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
Podání reklamace nemá odkladný účinek vůči povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu, spotřebitel by tedy měl i přes podanou reklamaci zaplatit spornou částku a až následně se domáhat jejího vrácení. Pokud ale spotřebitel požádá Český telekomunikační úřad o odklad této povinnosti, může úřad v odůvodněných případech rozhodnout, že podání reklamace má odkladný účinek.
V případě, že společnost reklamaci vyúčtování zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Dobrý den, pane Koritenský,
je mi líto, pokud došlo k nějakému nedorozumění.
Podle informací, které jste uvedl v neveřejných údajích, jste uzavřel smlouvu s Minimálním měsíčním závazkem ve výši 349 Kč. Minimální měsíční závazek ale není totéž jako měsíční paušál. Závazek daný smlouvou je standardně nižší než paušál za služby, aby měl zákazník jistotu, že závazek bude splněný úhradou paušálu.
Podrobné informace o Minimálním měsíčním závazku si můžete případně přečíst v Centru péče na https://www.vodafone.cz/pece/osobni-a-firemni/otazky/smlouvy-poplatky/minimalni-mesicni-plneni/. A cenu 449 Kč za Pevný internet přes LTE o rychlosti 30 Mbps najdete v Ceníku na https://www.vodafone.cz/_sys_/FileStorage/download/1/794/prehled-tarifu-a-sluzeb.pdf (na straně 30).
Doufám, že Vám tyto informace pomohou.
Přeji pěkný den.
Martina Bakerová
Péče o zákazníky
Cena 349,-kč uvedená
ve smlouvě je naprosto zavádějící údaj. Podle mého selského rozumu má být ve smlouvě cena, kterou budu skutečně platit.Viz smlouva, kterou jsem přiložil k stížnosti.
Dobrý den, pane Koritenský,
smlouvu uzavíráme na Minimální měsíční závazek, který platí 24 měsíců. Díky tomu, že smlouva není uzavřena na konkrétní tarif, je možné během smluvní doby případně změnit nastavení služeb. Vždy je ale nutné dodržet dohodnutý závazek.
Přeji Vám pěkný den.
Martina Bakerová
Péče o zákazníky
Dobrý den, ve smlouvě má být uvedena cena za tarif a ne minimální plnění. Cena minimálního plnění má být uvedena pouze jako další informace.
S pozdravem
Vladislav Koritenský
Jak jsme uváděli výše ceny, kterou spotřebitel platí, má odpovídat předsmluvní informaci. Není-li tomu tak a byla-li vyúčtována vyšší cena, vyúčtování lze reklamovat a následně případně podat námitku k ČTÚ (viz výše). Reklamaci je také vhodné uplatnit písemnou formou. Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Dobrý den, pane Koritenský,
pokud se rozhodnete Vyúčtování reklamovat, můžete využít Reklamační formulář na https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace/ nebo nám napsat poštou na adresu Vodafone Czech Republic, a. s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5.
S přátelským pozdravem
Martina Bakerová
Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: