Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 20.12.2019 jsem zde zakoupil po předchozí SMS objednávce údajně nový mobilní telefon Nokia 6555 zlaté barvy za cenu 2.510,- vč. poštovného. Zde jsou moje zkušenosti:
Telefon sice přišel v originálním balení, nicméně jednotlivé části byly po rozbalení sesypány na jednu hromadu. Chyběl také záruční list (pravděpodobně k ničemu, neboť mobil evidentně nepocházel z české distribuce). Rovněž nebyl přiložen žádný doklad o koupi ani český návod.
Přístroj nesl na první pohled známky hrubého a neodborného zacházení. Slot pro paměťovou kartu byl zdeformovaný, krytky kloubu uvolněné, vedle displeje na pravé straně odřenina a rýha, kterou se kdosi pokusil zamaskovat černým fixem. Na těle přístroje se navíc nacházely další drobné oděrky.
Po vyzkoušení jsem zjistil, že telefonem pořízené video a hlasové nahrávky jsou téměř bez zvuku. Stejná situace nastala i u hovorů, kdy mě protistrana téměř neslyšela. U telefonu nefungovaly ani vibrace, místo toho se ozývalo jen jakési podivné chrčení.
Po přečtení recenzí na internetu mi bylo jasné, že jsem se stal další obětí podvodného jednání této firmy a své peníze již neuvidím. Rozhodl jsem se proto přístroj rozebrat, abych zjistil jeho celkový stav.
Základní deska a konektory byly silně zoxidované a špinavé, originální mikrofon nahrazen nějakým pochybným kusem, ze kterého trčely po stranách drátky a navíc byl přilepen na desku křivě mimo výřez v krytu.
Dodanou nabíječku, baterii, sluchátka a datový kabel jsem netestoval, neboť to vzhledem k uvedenému stavu přístroje nemělo význam.
Závěr: Za 2.510,- Kč jsem místo deklarovaného nového zboží obdržel nefunkční starý krám, který měl hodnotu max. 200,-Kč (přibližná cena originálních krytů a klávesnice, které snad jediné byly nové).
Tímto děkuji "firmě" HP Mobil (Mgr. Jánošíkovi z Krn***) za zkažené Vánoce. Dcera, která si tento telefon přála, jistě bude mít z takového dárku upřímnou radost.
Upozorňuji, že tento podvodník má ještě profil na Bazos.cz, kde vystupuje jako H. Kar***vá (karooos@seznam.cz) z Opavy a nabízí stejné "zboží":
https://mobil.bazos.cz/inzerat/112192838/Nokia-6555.php
a dále také na Aukro.cz
https://aukro.cz/nokia-6555-black-6949247523
Doufám, že moje zkušenost poslouží aspoň jako varování těm, kteří by měli v úmyslu zde nakupovat.
Nokia 6555 Gold
Adekvátní sleva
|
Tweet |
Při zaslání poškozeného zboží se jedná o nesplnění jakosti při převzetí, což je v rozporu s § 2161 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 občanského zákoníku primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit.
V případě odstoupení od smlouvy se dle § 2004 odst. 1 občanského zákoníku závazek zrušuje od počátku. Tzn., že strany si musejí vrátit to, čím původně plnily.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Podnikatel byl o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.