Počet nahlášených stížností: | 65 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Před 2 dny jsem obdržela výhružnou sms v tomto znění: Dobry den, jmenem veritele Mylando AG Vas timto upozornujeme, ze mate nyni posledni prilezitost k zaplaceni dluzne castky ve vysi 574 Kc na nas bankovni ucet cislo 5555533399/0800, a to bezodkladne, nejpozdeji vsak do 7 dnu od doruceni teto zpravy. Jako variabilni symbol uvedte cislo pripadu 772571. V pripade marneho uplynuti teto lhuty k uhrade dluzne castky jsme ihned pripraveni podniknout veskere nezbytne pravni kroky. Alektum, s.r.o. tel.: 270 005 555, e-mail: info@alektumgroup.cz5
Na uvedený e-mail jsem odpověděla s žádostí o zaslání detailů oné platby, nejsem si vědoma žádného nesplaceného dluhu, ani jsem neobdržela žádnou upomínku od spolecnosti Mylano. Na můj dotaz nikdo neodpověděl. Zato dnes mi přišel opět výhružný e-mail ve stejném znění jako sms, pouze s jiným číslem připadu. Odpověděla jsem opět s žádostí o vysvětlení. Jak mám nyní postupovat? Párkrát jsem nějaké produkty objednala, doručené byly obyčejnou poštou do schránky, a vždy jsem zaplatila bankovním převodem, takže bych platby jednoduše dohledala. Pokud mi nedodají potřebné informace, mám se ještě někam obracet? Děkuji za radu.
Mylano / Alektum
Zastavení tohoto obtěžování.
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitelka jistá tím, že závazek neexistuje a ani nikdy neexistoval, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - zde tedy Alektum, s.r.o. Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.
Spotřebitelka pro zjištění stávajícího stavu ohledně možných dlužných částek může kontaktovat přímo věřitele. Vymáhá-li společnost údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci). Spotřebitel se nemůže tímto způsobem dostat do registru dlužníků.
Vymáhání ze strany věřitele bylo ukončeno na základě uznání dluhu ze strany spotřebitele.
Alektum, s.r.o.
Ano, po počátečním mlčení jsem dostala požadované informace. Platbu jsem podle uvedeného variabilního symbolu nedohledala, tak jsem raději zmíněnou částku zaplatila. Děkuji za vaši pomoc.
Vzhledem k tomu, že v řešené věci bylo dosaženo smírného řešení sporu, tuto stížnost uzavíráme.