Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 12.11.2019 jsem předal prodejci fy. Melodie HiFi ČeskéBudějovice k opravě reproduktory k PC "Bose Computer Music Monitor" vč. napájecího zdroje. Důvodem požadované opravy byla nefunkčnost stavové LED na aktivním (pr.) reproduktoru. Při ověření závady na prodejně, po napojení na síť již nefungoval napájecí zdroj (8 let provozu - obvyklá závada po dočasném odpojení ze sítě). Při zapojení na náhradní neorig.zdroj, mimo funkce stavové LED - nesvítí, ost. funkce vč. dálk. ovládání v pořádku. Oba reproduktory i vadný napájecí zdroj (neopravitelný - k výměně) odeslány prodejcem autorizované opravně produktů Bose -Elvia s.r.o. Poděbradská 188/51, 198 00 Praha 9, s uvedenou specifikací obou závad. Po 10ti dnech jsem byl prodejcem telef. informován o předběžné ceně opravy diody a výměny napájecího zdroje - cca 4000 Kč. S cenou jsem souhlasil. Dne 20.12.2019 jsem se dostavil na prodejnu Melodie HiFi Č. Bud. k převzetí repro a nového napájecího zdroje. Zároveň jsem byl prodejcem informován o nemožnosti opravy nesvítící LED. Cenu "opravy" sám prodejce hodnotil jako neadekvátní a uvedl snahu o nápravu při komunikaci s firmou Elvia, která nebyla úspěšná. Já sám hodnotím celou záležitost jako podvodné jednání ze strany fy.¨Elvia. Obě závady byly specifikovány již při předání do opravy, nebylo tedy co diagnostikovat a vzhledem k povaze závad ani co opravovat, jak vyplývá ze Zakázkového listu fy. Elvia. Opravci bylo již předem známo, že závada LED je neopravitelná a tudíž není co opravovat. Bylo nutno pouze dodat náhradní originální napájecí zdroj. Přes tyto uvedené skutečnosti je ve vystavené faktuře účtována práce v trvání 2,5 hodiny v ceně 2087,27 Kč. Z mého pohledu jsem tedy povinen hradit nový napájecí zdroj, balné a poštovné vč. dobírky. Ve skutečnosti však stačilo po předběžné telef. komunikaci poslat na prodejnu Melodie do CB pouze nový orig. napájecí zdroj. Výsledný efekt by byl stejný, cena pro zákazníka podstatně nižší.
Bose Computer Music Monitor Black - SER. NO 051591Z92071184AE
Požaduji snížení ceny "opravy" o hodnotu, dle mého soudu a soudu prodejce, neoprávněně účtované ceny práce.
Opraváři fy. Elvia s.r.o., jak vyplývá z textu v Zakázkovém listu, bylo již předem známo, že poruchu svícení stavové elektrody lze řešit pouze výměnou celého akt. reproduktoru, který již není dostupný, pro ukončení výroby.
|
Tweet |
Smlouva o opravě věci je smlouvou o provedení díla. Strany při sjednávání ceny ve smlouvě o díle mohou postupovat různými způsoby.
Je-li cena o dílo určena přímo konkrétní částkou, pak je objednatel (tj. v řešené spotřebitel) povinen k úhradě této ceny po provedení díla. Dalším přímým způsobem určení ceny díla je volba způsobu určení ceny. Případy, kdy strany smlouvy sjednají způsob určení ceny, jsou obvyklé zejména tam, kde nelze předem určit rozsah prováděných prací či náklady zhotovitele. Posledním přímým určením ceny díla je cena určená odhadem. Zákon v § 2612 řeší situace, kdy dojde k překročení takto ujednané ceny. Zákon však umožňuje platné uzavření smlouvy o dílo i bez přímé dohody stran o ceně díla. Obecně platí, že je-li uzavírána úplatná smlouva a není-li sjednána úplata, tak smlouva vznikla a platí se úplata obvyklá.
V řešení věci došlo ke sjednání ceny za opravu odhadem, a to ve výši 4000,- Kč. Právo na zaplacení ceny díla vzniká dle § 2610 zákona č. 89/2012, občanský zákoník, až provedením díla.
Ze stížnosti je plyne, že k provedení opravy vůbec nedošlo. Ze stížnosti vyplývá, že smlouva o opravě byla uzavřena mezi prodejcem věci a objednatelem. Prodejce věci následně věc zaslal 3. osobě (autorizované osobě) k opravě, přičemž se jedná o závazek, ve kterém objednatel dle obsahu stížnosti vůbec nefiguruje. Vrátila-li tedy třetí osoba věc prodejci s tím, že opravu není možné uskutečnit, náklady na diagnostiku by měl nést prodejce, neboť jednak se jednalo o jeho vlastní závazek se 3. osobou, jednak nedošlo ke splnění povinnosti, která mu plyne z jeho závazku vůči objednateli, tedy povinnost danou věc opravit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.