Společnost


Pratenorm s.r.o.

Počet nahlášených stížností:342
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

46%
54%
Toto skore je založeno na 49 stížnostech.

#39014Registrační poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 18 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.01.2020, před 5 lety

Michal Bien

Znění stížnosti

Dobrý den, jako každý mladý člověk jsem se chtěl osamostatnit a začal hledat nějaké to bydlení. Zaujal mě dům na sreality.cz. Okamžitě jsem na něho reagoval inzerovavou firmu s-dražby.cz, že o něj mám velký zájem. Ti mi odepsali, že se musím zaregistrovat pro více informací. Tak jsem se rychle šel zaregistrovat a přehlédl jsem registrační poplatek 5000 Kč. Po dvou dnech, co jsem se těšil na dražbu, dům najednou zmizel z inzerce, a já byl sklamaný. Ale dále jsem hledal ale již ne na s-dražby.cz, po pár měsících jsem konečně našel dům a i přes těžké získání hypotéky bude náš. Do toho přišel e-mail o zaplacení registrační poplatku. Jsem v šoku, a nevím jak to udělám dál. Momentálně šetřím každou korunu, abych vůbec vyžil. Vím, moje blbost, že jsem to přehlédl, ale přijde mi to málo vyznačené, skoro až schované, velice prosím o zrušení a neplacení toho poplatku. Děkuji. Michal Bien 23let.


Požadované řešení

Odpuštění poplatku


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.1.2020 11:00, před 5 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/

Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.1.2020 11:21, před 5 lety

Dobrý den pane Biene, pokud píšete, že se jedná o Vaši blbost, tak proč na to má doplácet naše společnost ? Pokud by jste toto slušné sdělení napsal k nám do emailu, tak se to nějak dá řešit, ale Vy asi víte, co jste nám napsal dnes do emailu ? Tak se nedivte, že na prominutí poplatku zatím nepřistoupíme, ale prověříme Vaši informaci o zrušení dražby v krátkém termínu po obdržení dokumentů od nás a uvidíme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
23.1.2020 11:23, před 5 lety


Michal Bien

Zrovna jsem vám psal omluvný e-mail, prvně jsem vůbec nevěděl co se děje. Tímto se chci vám zde veřejné omluvit za moji unáhlenou reakci. Děkuji

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.2.2020 15:59, před 5 lety

Spotřebitel nám zaslal formou e-mailu žádost o znovu oslovení společnosti z důvodu, že na jeho e-maily již několik dní nereaguje. Přeřazujeme tedy stížnost na spotřebitele, aby mohl upřesnit jím podanou stížnost o nové/pozměněné nároky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.3.2020 16:49, před 5 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.