Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, nevím, jak postupovat vůči prodejci ze Slovenské republiky. V únoru 2019 jsme zakoupili 3 ks rolet do střešních oken. Bohužel výrobek je vymyšlen tak, že při vytaženém stavu rolety na ni zvenčí svítí slunce, není krytá, tudíž se velice rychle projevil vybledlý - až bílý pruh viditelný po stažení rolety. Firma chtěla zaslat fotografie a vyjádřila se k reklamaci takto: "farba vybledla v dôsledku toho, že roleta nebola vyťahovaná a slnko svietilo len na to jedno miesto na látke, čiže nejde o výrobnú chybu, ale o chybu pri používaní výrobku. Reklamácia z hľadiska výrobcu bola zamietnutá, nakoľko poškodenie látky vzniklo pri zlom užívaní výrobku zo strany spotrebiteľa." K čemuž jsem se vyjádřila, že roletu používám ve staženém i vytaženém stavu, jinak by postrádalo logiku mít okno a se zamítnutím reklamace nesouhlasím. Poradíte mi prosím, jak postupovat. Jsem přesvědčena, že chyba je na straně výrobku. Děkuji
MIST - roletka pro strešné okná
Vrácení peněz, případně výměna za zboží s vnějším krytím.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Jelikož je prodávající zahraniční subjekt sídlící na Slovensku, má spotřebitelka možnost obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiných členských států EU, Norska a Islandu. Více informací o Evropském spotřebitelském centru je možné vyhledat na webových stránkách https://evropskyspotrebitel.cz/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.