Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jednání společnosti T-Mobile Czech Republic a.s.,
při kterém se společnost T-Mobile Czech Republic a.s. dopouští poškozování spotřebitelů.
Pokusím se popsat jeden ze způsobů okrádání zákazníků společností T-Mobile Czech Republic a.s.
Problém se týká většiny zákazníků, kteří využívají tarify Kredit 150 apod. a
neprovolají celý měsíční kredit.
Na svém mobilním čísle využívám tarif Kredit 150.
Před pár dny jsem dostal sms s informací o ukončení tohoto tarifu a plánovaný převod na nový tarif.
Původně jsem při zřizování tohoto tarifu zvažoval přejít na klasický dobíjecí kredit, protože na tomto čísle provolávám jen malou částku každý měsíc. Zvolil jsem nakonec po doporučení operátora tarif Kredit 150, protože mi garantoval, že v případě nevyčerpání tohoto kreditu se mi bude nevyčerpaný kredit střádat na jakémsi virtuálním účtu. Na rozdíl od paušálů s volnými minutami, které se převádějí jen do určitého počtu volných minut (standardně
do výše počtu minut za 1 měsíc).
Momentálně mám na svém čísle nevyčerpaný kredit 3445.0 Kč, což vzhledem k výši měsíční platby 182 Kč vč. DPH není malá částka.
Dle vyjádření operátora je kredit nepřevoditelný (samozřejmě je mi jasné, že to není z důvodu technické nemožnosti, možné by to bylo, jen neochota a dobrá kalkulace ze strany T-mobile, díky které si dobře spočítali, že je lepší předplacenou službu zrušit a donutit tak zákazníky, aby platili za tyto služby znovu).
Operátorem mi byl nabídnut klasický paušálový systém vyúčtování založený na volných minutách a jako kompenzace volné minuty navíc. Tyto minuty ovšem neprovolám, tudíž každý měsíc budu přicházet o tuto pomyslnou kompenzaci, která ve své podstatě znamená, že o své peníze nakonec přijdu. Je to šikovně vymyšlený a spočítaný způsob, jak zákazníky zbavit naspořeného kreditu.
Jako spotřebitel se cítím být poškozen, tím, že bych o naspořený kredit přišel.
Přirovnal bych to k příkladu, kdy bych si v posilovně zaplatil 20 hodinových kuponů, které by mi zajistili možnost 20 hodinových návštěv v posilovně a před vyčerpáním by mi řekli, že mění systém vyúčtování a nemám již právo si zbytek předplacené služby vyčerpat, ba naopak musím si ji zaplatit znovu.
Navrhoval jsem i převod SIMkarty na dobíjecí systém a převod kreditu. Pak by nedošlo k výše uvedenému neumožnění vyčerpání služby, za kterou jsem si poctivě v dobré víře zaplatil. Nicméně tento způsob T-mobile nenabízí.
Tarif Kredit 150
Umožnění využití služby, za kterou jsem si poctivě v dobré víře zaplatil.
|
Tweet |
Zákon o elektronických komunikacích umožňuje jednostrannou změnu smlouvy ze strany poskytovatele služby. Jedná-li se o změnu ustanovení, které vedou ke zhoršení postavení účastníka, je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti této změny, a to bez sankce, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Zákon dále neřeší vzájemné vypořádání mezi účastníky smlouvy, není zde tedy dán přímý nárok na vrácení peněz ze zákona. Nicméně v této souvislosti je vhodné zdůraznit, že změna se děje z vůle poskytovatele služby a vhodná forma kompenzace by odpovídala zásadě poctivosti, která mimo jiné vyjadřuje tezi, že v obchodních vztazích žádná ze stran nesmí při prosazování svých zájmů zneužít práv, která jí na základě zákona vznikla.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě zájmu o doporučení dalšího vhodného postupu kontaktujte poradenskou linku na telefonním čísle 299 149 009.