Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Internetový obchod s obaly na telefon neposila potvrzení o objednávce, platbě. Peníze z účtu strženy. Na maily a zprávy na Fb, Instagram nereaguji. Spoustu negativních recenzí , od nedodaného zboží. Na moji zprávu o zrušení objednávky žádná reakce. Zboží následně posláno, po přečtení recenzí, že není kam zaslat zboží zpět jsem balík nepřevzala a opět poslala mail. Nemám žádné číslo objednávky , jen platbu kartou.
Obal na mobil iphone 7, cena 750 kč ( poštovné 70kč) Full-shock, doživotní záruka
Vrácení peněz
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval. Zboží je nutné odeslat na pobočku prodávajícího, případně na adresu sídla prodávajícího. Pro uplynutí 14 denní lhůty, ve které je možné od smlouvy o koupi zboží na dálku bez udání důvodu odstoupit, je klíčové, kdy spotřebitel projevil vůli odstoupit od smlouvy, nikoliv kdy došlo k samotnému odeslání zboží zpět.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.