Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý deň, 18.12.2019 so si aktivoval účet na zoznamke Be2 na mesiac. 18.1.2020 sa mi pokúsili automaticky predĺžiť účet a stiahnúť mi z účtu ďalšie peniaze bez toho aby sa opýtali alebo aa informovali či mám o predĺženie záujem. Kedže už moja karta nebola aktívna a nepodarilo sa im peniaze stiahnuť poslali mi e-mail kde odomňa vymáhajú peniaze za službu ktorú nechcem a vyhrážajú sa mi exekúciami. Presne v deň keď mi prišiel e-mail o nechcenom predĺžení som im písal aby to zrušili, celý účet zmazali a prestali vymáhať peniaze. nedokážem sa nimi normálne dohodnúť. prosím o právnu poradu ako postupovať, ich službu nevyužívam ani ju nechcem a tým pádom nehodlám za ňu platiť. Ďakujem.
automatické predĺženie prémium účtu na Be2
Požadujem aby spoločnosť prestala odomňa vymáhať peniaze, zmazali môj účet, prestali sa vyhrážať exekúciami a neposkytovali moje údaje iným stranám.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.