Společnost


Yangzhou Auda New Energy Vehicles Co Ltd

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#39036Internetový podvod

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 8 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.01.2020, před 5 lety

Peter TURNSKY

Znění stížnosti

Vybrané zboží (2 nová elektrická auta) po dohodě zaplacena na konto u Bank of China (duben 2019) zboží nedodáno a prostředky nevráceny... podvod se ztrátou 500.000.kč.
Lze poradit co s tím ? Upozornit veřejnost na rizika tak velkých čínských internetových tržišť jako jsou Global Sources / Made in China / Alibaba a podobné, kteří nabízejí zboží od prověřených dodavatelů, kteří zákazníky následně okradou? Nejedná se zde o žádné neshody s dodavatelem nýbrž o internetový podvod ! jsem důchodce,soukromá osoba, ne podnikatel, minimální odběr byl 2 auta...internetové stránky dávají dojem velké fabriky, ale všimněte si, že auta nenesou znaky výrobce ani na kapotě ani na volantě ani na kufru. ..tak kdo vlastně je výrobcem ? jak se dostat na čínské státní orgány, kteří přesně vědí kdo kde a jak existuje, kdo je majitelem konta, iča a mohl by zakročit ? Uměl by Dtest vůbec pomoci získat prostředky zpět?

S pozdravem Peter Turnsky


Produkt

PROFORMA INVOICE obsahuje vše mohu přeposlat mailem


Požadované řešení

podat trestní oznámení přímo čínské policii v místě podnikání
pokusit se o vrácení prostředků,
dotyčný není producentem žádných aut, stránky nechal vytvořit, za účelem zájemce okrádat


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.2.2020 10:57, před 5 lety

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a na vrácení zaplacené peněžní částky.

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

V řešené věci by se kromě soukromoprávního závazkového vztahu spotřebitele a podnikatele mohlo s ohledem na výši škody jednat o trestný čin podvodu dle § 209 zákona č. 40/2009 Sb., trestní zákoník. Doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě, kdy se domnívá, že došlo k podvodu, obrátil na orgány činné v trestním řízení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.3.2020 12:32, před 5 lety

Dodáváme, že vzhledem k tomu, že se jedná o subjekt z Číny, který se dle dostupných informací nezaměřuje na české spotřebitele (web není na české doméně ani v češtině), nelze bohužel použít zcela české právo a právní režim vztahu by byl na posouzení soudu, takže výše právní hodnocení má pouze informační charakter a lez použít jen přiměřeně. Dále doplňujeme, že nemáme cestu, jak se se společností zkontaktovat, takže jsme nuceni stížnost z tohoto důvodu uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.