Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Autobazar inzeruje neexistující vozidla.
Např. my jsme volali na hnědou Hyundai i30, 1,6MPI, cena 144 000Kč, nájezd 116359km, r.v. 8/2012.
Při prvním telefonátu, když operátor již věděl, že jsme z Plzně, nám bylo řečeno, že auto stojí v Ostravě.
Na pobočce v Plzni nám pak bylo řečeno, že žádné takové auto nemají a mají pouze jedno v Praze. To nám bylo divné, takže ihned po návratu z pobočky jsme znovu volali na zák. linku a poptávali to samé vozidlo. Tentokrát nám bylo řečeno, že vozidlo mají a stojí v Jihlavě. Když jsme operátorku konfrontovali s tím, že toto vozidlo neexistuje, stejně jako dalších 5 jimi inzerovaných vozidel tohoto typu, která na internetu mají, nedokázala odpovědět.
Další den nám volal pán ze zákaznické spokojenosti s omluvou, že situaci vyřeší a příště ať volám rovnou jemu, že mi bude sdělovat skutečný stav vozidel.
AAA auto tedy na internetu inzerují a po telefonu potvrzují, že mají vozidla, která neexistují, aby dostali lidi na pobočku. V každém telefonátu přizpůsobují umístění vozidla tak, aby bylo "jakože" co nejdál od zákazníka, jen aby musel na pobočku. Tím dost zarputile klamou zákazníka a jsou proto naprosto nedůvěryhodným prodejcem. Mimochodem mnou zmníněné vozidlo je stále na internetu umístěno, stejně jako další vozidla tohoto typu, ačkoliv je v AAA Auto nemají.
Hyundai i30 kombi, 1,6 MPI, rok výroby 2010 a výš, cena do 150 000Kč
Mým cílem je hlavně upozornit na jednání a bezostyšné lhaní AAA Auto a zveřejnit ho tak, abych uchránil další potenciální zájemce.
|
Tweet |
Byla-li prodejcem učiněna nabídka určitého zboží, ale prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat (v odpovídajícím množství a včas) a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho ostatní nabízené zboží nebo služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy č. 1 k zákonu 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Tuto skutečnost si může ověřit příslušný krajský živnostenský úřad. V případě porušení tohoto zákazu hrozí prodávajícímu pokuta. Spotřebitel může podat podnět přímo krajskému živnostenskému úřadu.
Vážený pane Vojáčku,
děkuji za Váš podnět. Ačkoliv intenzivně pracujeme na tom, aby naše nabídka byla stále aktuální a aktualizovaná, v nabídce máme téměř 10000 vozů, které jsou rozmístěny na 23 pobočkách po celé ČR. Vozy pravidelně převážíme mezi pobočkami na základě poptávky zákazníků. Denně prodáme a vykoupíme několik set aut. Zákazníkům poskytujeme 7 dní na vrácení vozu, pokud s ním po koupi nebudou spokojeni (prodané auto se tedy může objevit znovu v nabídce, pokud zákazníkovi nevyhovovalo). Všechny tyto faktory ovlivňují aktualizaci naší nabídky na internetu, a proto se může stát, že vůz je inzerován, ale není k dispozici.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Vážená společnosti AAA Auto,
je mi jasné, že žádného konstruktivního řešení nedocílím. Mým cílem bylo pouze upozornit na tyto praktiky.
Historku o neuvěřitelně objemném prodeji a pravidelném převozu vozidel se nám snažila říct už Vaše telefonní operátorka.
Nicméně není možné, aby jste inzerovali 5 téměř totožných vozidel a ve skutečnosti měli jen jedno. U takto velké společnosti nevěřím, že by Váš systém byl takto nedokonalý, naopak jsem přesvědčen o tom, že je to záměr.
Stejně tak není možné, aby se Vám jedno konkrétní vozidlo přemisťovalo každý den dle toho, "odkud" zrovna voláme. Ani Vám by se nevyplatilo, převážet jedno vozidlo každý den. Zejména když jste o jednom vozidle v jednom dni tvrdili, že se nachází při každém našem hovoru na jiné pobočce. Tento hovor mám nahraný, nicméně mi bohužel současná legislativa nedovoluje ho zveřejnit. Ale ani Vaše operátorka již nevěděla, jak dál ve výmluvách pokračovat.
Nehledě na to, že Váš pracovník oddělení zákaznické spokojenosti mi tuto skutečnost druhý den potvrdil, jelikož úkolem inzerátů a call center je pouze nalákat zákazníka na pobočku (slova Vašeho pracovníka) a proto, že se tyto praktiky běžně používají.
Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Odpověď od AAA nevysvětluje, jak je možné, že během pár hodin prodejce tvrdí o totožném vozidle, že se nachází na několika různých pobočkách, ačkoliv vozidlo ve skutečnosti vůbec neexistuje. Každopádně záležitost jednostranně uzavřeli, proto nemám již dále co říci. Snad si každý udělá obrázek sám.
Dobrý den,
záležitost byla prověřena a následně uzavřena.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Hodnocení:
Komentář: společnost se prakticky nevyjádřila, od dalších klientů společnosti vím, že tato nekalá praktika pokračuje dál. Nevyřešeno.