Společnost


ExaSoft Holding a.s.

Počet nahlášených stížností:32
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#39041Odmítnutí proplacení nákladů na poštovné za reklamované zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 10 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.01.2020, před 5 lety

Lucie Králová

Znění stížnosti

Objednala jsem u prodejce pánev Tefal, která přišla poškozená. Poškození jsem nafotila a zaslala e-mailem jako reklamaci prodejci. S paní na lince prodejce jsem se dohodla, že když zboží odešlu na své náklady zpět (využila jsem nejlevnější možnou dopravu ze své strany - 100,- Kč) bude mi toto proplaceno. O svoz ze strany prodejce jsem žádala, ale ten mi nebyl nabídnut. Jelikož jsem na pánev spěchala - měla jsem jako dárek a nemohla čekat na výměnu, z důvodu reklamace jsem od smlouvy odstoupila. Nicméně e-shop přes mé e-maily a žádosti trvá na tom, že se jedná o odstoupení od smlouvy do 14 dnů a vrátil mi pouze mnou zaplacenou částku ve chvíli koupě, nikoliv náklady na zpětné zaslání. Dle zákoníku mám však nárok na proplacení těchto nákladů i případě odstoupení od smlouvy, pokud se jedná o reklamaci. Kdyby nebylo zboží poškozeno, nemusela bych řešit. Vše mám e-mailem podloženo.


Produkt

Pánev Tefal TalentPro 24cm, objednávka č. 1120009337


Požadované řešení

Žádám o úhradu nákladů 100,- Kč za zpětné zaslání poškozeného zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.2.2020 11:22, před 5 lety

Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 z. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit.

V případě odstoupení od smlouvy se dle § 2004 odst. 1 občanského zákoníku závazek zrušuje od počátku. Tzn., že strany si musejí vrátit to, čím původně plnily.

V případě uznané reklamace má spotřebitel ze zákona právo na proplacení nutných nákladů, kterými se rozumí mj. i poštovné. Nerozhodné přitom je, jaký způsob reklamace byl zvolen.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, máfpísm spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.2.2020 14:24, před 5 lety

Vážená paní Králová,

zboží poškozené při dodání standardně řešíme formou Reklamace, přičemž poškozený balík vyzvedáváme svozem u zákazníka a následně vyměníme za nový nebo vrátíme zpět peníze. Dle Vaší komunikace s reklamačním oddělením jsem vyrozuměl, že produkt máte jako dárek a nechcete čekat na ukončení Reklamace, proto jste záležitost nechtěla řešit jako Reklamaci, ale jako Odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů.

Kontroloval jsem, jestli postup reklamací byl správný. Tady musím konstatovat, že dle platných ustanovení Občanského zákoníku (OZ) a dle našeho Obchodního a reklamačního řádu (ORŘ) proběhlo vše v pořádku. V případě Odstoupení od smlouvy do 14 dnů máte nárok na proplacení pořizovací ceny včetně nákladů na doručení, což se stalo. Ve Vaší stížnosti zmiňujete náklady spojené se zpětným vrácením, ty se ale proplácejí jen v případě uznané Reklamace (vy jste využila institut Odstoupení od smlouvy do 14 dnů), v tomto případě by se ale zase dle OZ a ORŘ neproplácela doprava při koupi.

V každém případě ale v tomto případě chápu Vaši stížnost a okolnosti a Vámi požadovanou částku Vám vracíme zpět.

S pozdravem
Radim Malchárek
ředitel marketingu

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.2.2020 20:23, před 5 lety


Lucie Králová

Vážený pane Malchárku, telefonicky i e-mailem jsem uvedla, že od smlouvy odstupuji pouze z důvodu reklamace a nedostatku času. Bohužel takový formulář na Vašich stránkách není, nebo alespoň nebyl v té době, nyní jsem nezkoumala. I po telefonu jsem byla ujištěna, že náklady na dopravu dostanu proplaceny zpět, o což jsem i písemně v e-mailu i reklamačním protokolu žádala. O svoz z Vaší strany jsem žádala hned od počátku, ale k tomu se nikdo neměl právě s tím, že mohu zaslat sama a bude mi proplaceno. Kdyby nedorazilo zboží poškozené, nikdy by k tomuto nedošlo. Děkuji každopádně za Vaši vstřícnost s rozhodnutím o proplacení nákladů. S pozdravem,
Lucie Králová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.5.2020 13:07, před 5 lety

Vzhledem k tomu, že v řešené věci bylo dosaženo smírného řešení sporu, tuto stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.