Společnost


Pratenorm s.r.o.

Počet nahlášených stížností:342
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

46%
54%
Toto skore je založeno na 49 stížnostech.

#39048Praktiky s-drazby.cz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 4 dny 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.01.2020, před 5 lety

Petr Hrncir

Znění stížnosti

Dobrý den,

v září jsem se přes realitní portál sreality.cz zajímal o dražbu nemovitosti, kterou prováděla jiná společnost s-drazby.cz. Kliknul jsem na odkaz. Následně jsem byl vybídnut k registraci, aby mi zaslali informace o nemovitosti. O poplatku nikde žádná zmínka.

Za necelé 2 měsíce mi přišla do mailu faktura na částku 5.000Kč za registraci na portále s-drazby.cz. Samozřejmě lhůta pro odstoupení ze smlouvy již uplynula a dohoda byla nemožná.

Samozřejmě stížnosti chodily evidentně na sreality.cz, který na svůj portál v uplynulých týdnech doplnil poznámku, že registrační poplatek je 5.000Kč. Předtím ani zmínka a ani zmínka v mailu, který mě nabádal na registraci.

Nyní po dvou měsících přišel strohý mail s informací, že jsem ještě nezaplatil (faktura ani nebyla přiložena) a že mi radí tak učinit, jinak u soudu ta částka bude vyšší.

Pokud máte stejný problém a chcete se propojit, napište mi: hrncir.p@gmail.com. Nenechme to jen tak ležet.

Děkuji za odpověď.


S pozdravem,


Petr Hrnčíř


Produkt

Registrace učiněna 30.9.2019. Následná faktura přišla 19.11.2019


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy bez nutnosti platit poplatek za registraci. Tento poplatek činí 5.000Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.1.2020 08:33, před 5 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/

Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.1.2020 09:28, před 5 lety

Dobrý den pane Hrnčíři, na email Vám pošleme naše stanovisko k závěrům ADR, které se zde opakovaně "vyskytuje" a spotřebitelé se mylně domnívají, že se jedná o nějaké závazné rozhodnutí, kterým se musí strany řídit. Sám uvidíte, že tato problematika je složitější než se na první pohled zdá. Vzhledem ke skutečnosti, že máme k dispozici judikaturu, která hovoří 100% v náš prospěch při uzavření stejného typu smlouvy a úplně totožnou formou. dovolujeme si Vám oponovat ve Vašich závěrech a tvrzeních, bohužel v některých případech i nepravdivých, jako např.: nikde v emailu není uvedeno, že částka bude vyšší při soudním vymáhání, dále odstoupit od smlouvy můžete kdykoli, atd. Vzhledem k výše uvedenému jsme již v minulosti také z naší iniciativy písemně kontaktovali Ústředního ředitele ČOI, kterého jsme upozornili na rozdílné závěry kontrolního oddělení ČOI a oddělení mimosoudního řešení sporů ADR, viz naše vyjádření, které Vám posíláme do emailu. K Vaší iniciativě výše uvedené, tak Vás můžeme ujistit, že tento postup již zvolilo několik nespokojených spotřebitelů, kdy jsme opravdu připraveni svoji činnost obhájit před všemi kontrolními a dozorovými orgány, tak jak tomu bylo doposud. Ano, máte pravdu, jelikož kontroly ČOI u nás probíhají, tudíž jsme za toto rádi a můžeme zkvalitňovat naše služby, jako např. Vámi uváděnou informaci o poplatku přímo v inzerci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.2.2020 05:02, před 5 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.3.2020 20:56, před 5 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.