Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
koupil jsem u prodejce smartuj.cz před vánoci 9.12.2019 náramek M4 (výrobce žádný), ale bylo pozdě večer (předvánoční spěchání shánění dárků) a jelikož prodejce má stejný obrázek na eshopu a podobný název hodinek s originálem které se jmenují Xiaomi mi band 4, tak jsem si je omylem objednal, na druhý den volal ať to stornují, ale zboží už bylo dopravce. Situaci taky mírně komplikoval fakt že jsem se nemohl dovolat s tímto dotazem, a až později jsem zjistil že volat se k nim muže až od 11h.
Prodejce jsem ještě 14.12.2019 kontaktoval emailem a ptal se jestli zboží můžu bez převzetí vrátit zpět odesílateli, a že nevím jestli jim to nebude dělat problém. Dodnes mě neodpověděli.
Pak jsem na to zapomněl (jsem totiž dost časově vytížený) a psal prodejci až 22.1.2020 říká že hodinky jsou ještě u něj a musím si je vzít, protože jsem neodstoupil od smlouvy do 14 dnů a že je to můj problém. Psal jsem mu už snad 7 emailů a nechce ustoupit.
Přitom je to tak jednoduché :-) , stačí když je pošle jinému zákazníkovi protože hodinky jsou ted u něj.
Takže mu musím doplatit znovu poštovné a zboží si vzít.
hodinky smartuj.cz https://www.smartuj.cz/fitness-naramky/fitness-naramek-m4-novinka-2019-smw46-2/
hodinky originál na aliexpress https://www.aliexpress.com/item/4000018914441.html
výrobce neuvádí, pouze model M4
domluvit se, s prodejcem že když jsou hodinky u něho ať je muže poslat někomu jinému když pro ně nemám využití.
|
Tweet |
Co se týče odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů v případě uzavření smlouvy přes internet, je nutné vzít kromě § 1829 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v potaz také směrnici Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU, o právech spotřebitelů, která je předlohou ustanovení transponovaných do českého právního řádu. Konkrétně se jedná o recitál č. 40, který uvádí, že v případě kupní smlouvy uzavřené přes internet by měl mít spotřebitel právo odstoupit od smlouvy také před získáním zboží do fyzického držení.
Institut odstoupení od smlouvy je jednostranné právní jednání. V případě sporu by stačilo doložit, že toto odstoupení bylo podáno.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.