Počet nahlášených stížností: | 500 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 4.11.2019 jsem objednala zboží na inter.stránkách fy VEVIO, firma požadovala hned zaplacení zboží. A zboží mi dorazilo až po několika urgencích, kdy jsem psala, že již chci odstoupit od smlouvy a zboží nechci a požaduji vrácení peněz (na toto mi odpověděli, že nemám nárok a musím počkat na to, až zboží dorazí, a pak mohu případně zboží vrátit...) Zboží stále nedorazilo kompletní, chybí jedno zboří, ostatní zboží dorazilo v několika balících, poslední došel po vánocích. Neodpovídá kvalita, zboží je horší než z nějaké tržnice, provedení, nesedí velikost, nic.... chci zboží vrátit, ale bohužel je s tím problém a nikdo mi nedopovídá a na balících nebyla ani adresa pro vrácení, žádná faktura, nic .... Jen mi došel email, že to mám přeposlat jinam a nic. Prosím o pomoc, co bych mohla dělat?
Chci od firmy vrácení penež.
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel v tomto konkrétním případě žádat dodání nové věci. Není-li to možné, může spotřebitel od smlouvy odstoupit. Místo výše uvedených způsobů může spotřebitel taktéž žádat přiměřenou slevu.
Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, může spotřebitel využít práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí věci. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Vzhledem k tomu, že je prodávající zahraniční podnikatelský subjekt sídlící v EU, doporučujeme spotřebiteli, aby se obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.