Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
Chci se na Vás také obrátit,že jsem dne 10.12.2019 obdržel fakturu za registraci na portálu s-drazby.cz Registrace byla mnou provedena a jsem přesvědčen, že jsem nebyl dostatečně seznámen s tímto poplatkem. Do draźby jsem se nijak nezapojoval. Nezaregistroval jsem se k mému zájmu pro mé obohacení,ale jelikož jsem chtěl získat více informací k dané nemovitosti .Inzerát byl zveřejněn na stránkách www.sreality.cz .Za okolností, kdy bych byl s poplatkem za registraci dostatečně a řádně obeznámen, bych se určitě neregistroval,jelikož není v mém osobním zájmu vaše služby nijak využívat a platit takto vysoký poplatek za pouhou registraci. Jak můžu postupovat, aby mi poplatek nebyl nárokován? Není v mé povaze si stěžovat, ale zároveň ani dlužit. Tímto žádám o individuální posouzení mé žádosti o odpuštění poplatku za registraci
Předem děkuji za posouzení této nepříjemné situace.
M.Kašpar
Portál s-drazby.cz, centrum aukcí.cz s.r.o
Odpuštění poplatku za registraci
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/
Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den pane Kašpare, je zvláštní, že žádáte o "odpuštění" poplatku formou "stížnosti" na tomto webu. Podívejte se na naše ostatní reakce u jiných spotřebitelů a napište si žádost o prominutí k nám na email reklamace@s-drazby.cz. Budeme Vám reagovat ve lhůtě 30 dnů.
Abych poupravil znění, jako končící student jsem se chtěl poohlédnout po bytě, zaregistroval se za účelem zjištění více o bytě, informace se mi nedostalo přišel poplatek za něco co jsem ani nevyužil.
Chtěl bych tedy požádat o zrušení poplatku
Dobrý den pane Kašpare,
o informace jste žádal dne 20.10.2019, 1:56 PM, reakce od nás 20.10.2019, 11:38PM, dokumenty odeslány 22.10.2019, 2:31 PM.
S pozdravem,
Centrum aukcí.cz, s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.