Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
V létě jsem se zaregistrovala na seznamku Be2, službu jsem řádně zaplatila na dobu určitou (na zkoušku) což také společnost inzerovala. Nemile jsem byla překvapena, když mi společnost strhla bez mého souhlasu a vědomí další peníze cca přes 2 tisíce korun. Zadala jsem stížnost v bance, okamžitě službu vypověděla (výpověď mám v mailu - akceptovanou). Banka mé stížnosti vyhověla, sdělila mi na info centru, že je to nekorektní seznamka, že se toto děje velmi často a mají s tím již zkušenosti. Ať už nereaguji na žádné e-maily. Stále mi však chodí maily a výhrůžky, pokud nezaplatím, samozřejmě částka se neustále navyšuje o jakési penále, tak bude částka vymáhána. Službu jsem už od výpovědi vůbec nevyužila a s takto nekoretní firmou už nechci nic mít. Jakou mám nyní možnost? nebudu platit penále ani jakoukoliv částku za služby, kterých jsem nevyužila. Navíc jsem nic nepodepsala. Můžete mi, prosím, poradit? Na maily vůbec nereaguji dle doporučení.
Potřebovala bych radu, jak nyní postupovat? Zda skutečně nemám na nic reagovat... Je vůbec možné, aby firma ze zahraničí (seznamovací agentura) požadovala peníze za něco, co jste nevyužívali a ještě si účtovali penále? Dala exekuční příkaz? Četla jsem ix negativních recencí, ale bohužel pozdě.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.
Jelikož podle našeho názoru závazek zanikl uplynutím původně sjednané doby, nemá společnost vůči spotřebiteli právní nárok na vymáhání poplatku, který je spojený s automatickou prolongací členství. Není-li dán právní nárok, není spotřebitel povinen poplatek hradit. Preventivně uvádíme, že vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci). Spotřebitel se nemůže tímto způsobem dostat do registru dlužníků. Pokud by společnost hrozila exekucí na údajně dlužnou částku, platí, že případnou exekuci by musel nařídit nejprve soud. Doposud neevidujeme jediný případ, kdy by se společnost obrátila na soud.
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitelka přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.