Společnost


EURO GROW s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#39099Stížnost na nekalé praktiky e-shopu - Nevrácení peněz a klamání spotřebitele

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 11 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.01.2020, před 5 lety

Roman Petrak

Znění stížnosti

30 prosince 2019 jsem po on-line komunikaci se zamestnancem e-shopu objednal a zaplatil zbozi, ktere inzerovali skladem pod podminkou,ze bude doruceno do 3.ledna 2020,jinak ze od smlouvy odstupuji pred prevzetim.To mi bylo elektronicky potvrzeno.Faktura mi byla prislibena vecer,z nedostatku casu toho zamestnance.Vecer jsem nic neobdrzel,ani nasledujici dny.V den doruceni jsem tam zavolal a prekvapena pani mi oznamila,ze o nicem nevi,ze na zbozi se ceka.protoze neni skladem.Tak jsem vysvetlil situaci a znovu pozadal o odstoupeni pred prevzetim.Odpoved byla, ze to preda vedeni.Nasledujici dny mi nikdo ve skladu ani jednatel neodpovidali na volani a sms.V momente kontaktu pres jejich chat po zjisteni, kdo jsem,okamzita nedostupnost s odkazem na e-mail.Kdyz jsem poslal e-maily,tak se mi zacali zahadne vracet jako nedorucitelne.Take jsem je kontaktoval z e-mailu pritelkyne,zadna odpoved.6 ledna tj.3 dny po lhute doruceni, tam znovu volam,zjistim ,ze pani o nicem nevi,ale preda to vedeni.Znovu jsem opakoval,ze zasilku nechci a zadam penize.Pozdeji ten den jsem dostail e-mail ,ze zasylka byla vyslana.Obdrzel jsem to 8.1.2020 a nebylo to zbozi,co jsem objednal.Poslal jsem to zpatky a odstoupil ve lhute.Ted je mi jednatelem vyhrozovano 30 dennim vracenim penez ze zakona,ale bez castky za vraceni a dokonce i za poslani.Pry jsem si to vsechno zavinil sam,zadne jine vysvetleni jsem od nej nedostal.Na jejich strankach pouzivaji klamave informace,poslali mi falesnou emailovou adresu na sve vizitce a fakturu nakupu jsem obdrzel az po dluhem urgovani 13.prosince.obrazek si udelejte sami.Vse mam elektronicky podlozene.Zadam 12 532.95 Kc za vsechnu zpusobenou financni skodu a omluvu za zastrasovani a sireni falesnych informaci.Zbozi eshop obdrzel zpet 18.1.2020 a 20.1.2020 mi zamestnanec ze skladu elektronicky potvrdil.ze zbozi je v poradku.Neobvinuji tu pani na telefonu,problem je ten jednatel,co se ani neumi podepsat.Zde je jeho posledni odpoved : Dobrý den.

Chyba je na vaší straně, už jsem vám to vysvětloval. V žádním případě nebudeme vracet poštovné, naopak odečteme cenu dopravy do Rakouska. Po kontrole zboží máme na vrácení přesně 1 měsíc.

S pozdravem

D.B


Produkt

Pestebni vybaveni


Požadované řešení

Zadam 12 532.95 Kc za vsechnu zpusobenou financni skodu a omluvu za zastrasovani a sireni falesnych informaci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.1.2020 11:21, před 5 lety

Odstoupení od kupní smlouvy je jednostranným právním jednáním, přičemž k jeho účinností je nezbytné, aby bylo doručeno druhé straně. Jestliže existuje právní nárok na odstoupení, smlouva zaniká v okamžiku, kdy strana mající tento nárok prokazatelně oznámí straně druhé, že jej využívá. V případě odstupování od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží jsou na rozdíl od jiných případů odstupování zákonem přesně vymezeny lhůty, v nichž je zapotřebí jednat.

Spotřebitel má dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nejvýše 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnil. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Taková skutečnost nenastala, není tedy důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli.

V tomto případě lze dokonce hovořit o tom, že došlo ke sjednání tzv. fixního závazku dle § 1980 občanského zákoníku:

"(1) Byla-li ve smlouvě ujednána přesná doba plnění a vyplývá-li ze smlouvy nebo z povahy závazku, že věřitel nemůže mít na opožděném plnění zájem, zaniká závazek počátkem prodlení dlužníka, ledaže věřitel dlužníku bez zbytečného odkladu oznámí, že na splnění smlouvy trvá.

(2) Zánikem závazku nastávají tytéž účinky, jako by věřitel od smlouvy odstoupil."

Jestliže tedy spotřebitel jasně informoval o tom, že nemá na plnění po 3. lednu 2020 zájem, potom měla smlouva zaniknout k tomu dni. Zboží tedy v takovém případě vůbec nemělo být doručováno a bez dalšího měly být spotřebiteli vráceny peníze.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení, spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku. Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.2.2020 14:28, před 5 lety

Dobrý den.
Přečetl jsem si důkladně vaší stížnost a musím vše co jste na naší adresu uvedl označit za naprostou nepravdu.

1) Můžete mi prosím (a žádal jsem vás již opakovaně) aby jste my vysvětlil proč zde komunikujete místo skutečného zřizovatele objednávky a tím je paní Xenia B.... ?

2) Tato objednávka byla námi odeslána do Rakouska (kam normálně neodesíláme) a to expresně na žádost zákazníka prostřednictvím online chatu. Zákazník si přál odeslání co nejdříve a my jsme tak učinily, o žádné podmínce doručení nepadla žádná zmínka a my by jsme ji nikdy neakceptovali, jelikož nemáme žádný vliv na datum doručení přepravní společností.
3) o zrušení obj. nás někdo požádal až po objednání a zaplacení expresní dopravy do Rakouska a tento email pracovníci skladu zaregistrovali až po odeslání objednávky.

Závěrem bych dodal že reklamace byla v řádné lhůtě uznána i přes nemorální chování "zákazníka" , momentálně ale čekáme na vysvětlení zda li si pan Petrák toto zboží objednal k podnikání a nebo až se nám paní Xenia B.. ozve (bohužel kontakt na obj. není dostupný), popřípadě poskytne panu Petrákovi plnou moc abychom mohli peníze vrátit.


S pozdravem
D.Bukovjan
Jednatel společnosti Euro Grow s.r.o

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.3.2020 16:53, před 5 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.4.2020 11:59, před 5 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.