Společnost


LUNZO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:64
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 11 stížnostech.

#39103Neuznání reklamace v zkonné lhůtě, nevrácení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 24 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.01.2020, před 5 lety

Aleksandra Růžičková

Znění stížnosti

Dne 12.09.2019 jsme u Lunzo objednala pánské sako. Sako bylo doručeno po dlouhé době a v malém rozměru. Reklamovala jsem tedy mlý rozměr u Lunza. Tato reklamace byla Lunzem přijata, zboží jsem odeslal přímo jim a 22.11.2019 mi bylo doručeno další sako. To i když se tvářilo podle visačky které na sobě měla 4XL, že bude ohromné, ve skutečnosti bylo menší ještě než to první. Hned 26.11.2019 jsem o tom informovala Lunzo s tím že odstupuji od smlouvy, zboží jsem obratem odeslala na stejnou adresu jako první sako, a chci vrátit peníze. Samozřejmě Lunzo poslalo adresu do číny kam mám já sako odeslat. S tímto jsem nesouhlasila a stále po Lunzu chtěla vrátit zaplacené peníze. Další reakcí Lunza byla nabídka že tuto reklamaci za mne vyřeší ale budou za to chtít poplatek 10% z ceny zboží. Nejedříve jsem s tímto nesmyslným požadavkem nesouhlasila. Nic se ale nezměnilo i když jsem na tento požadavek přistoupila. Stále se jen odvolávání na to že oni za nic neodpovídají i když na strákách mají napsáno jiné informace. Jako "Delší doba doručení je kompenzována garancí spokojenosti zákazníka, výhodnou cenou a především produktovou kvalitou" Tak ani jedno neplatí.Nebo "tudíž nákupem u nás nikdy nic neriskujete"


Produkt

Pánské sako v hodnotě 1.199,- Kč


Požadované řešení

Vrácení zaplacených peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.2.2020 11:57, před 5 lety

Společnost LUNZO s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je třeba toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, bude tedy platit, že je vůči spotřebiteli neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a v procesu kontraktace není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání.

Nerozhodné v této konkrétní věci je, zda je údaj o tom, že jde o zprostředkovatele „schovaný“ v obchodních podmínkách, anebo v jejich obdobě pod názvem „jak to funguje“, protože ani v jednom z případů není spotřebitel v procesu kontraktace jasně upozorněn na to, že nejedná s prodejcem a musí k tomuto zjištění vyvíjet svou vlastní aktivitu.

Jde tedy o vztah mezi spotřebitelem a prodávajícím.

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Pokud zboží neodpovídá objednávce, jedná se o vadu dle § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci řádně a včas. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Pokud bylo jako způsob vyřízení reklamace stanoveno dodání nové věci bez vad, a tato věc vadu (dokonce totožnou) má, nebyla reklamace vyřízena řádně.

Pokud prodávající řádně nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.

Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce prodávajícího možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky v bez zbytečného odkladu, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.2.2020 08:01, před 5 lety

Dobrý den,

nejprve je potřeba si ujasnit, že společnost LUNZO s.r.o., která je provozovatelem internetové galerie Lunzo.cz, zprostředkovává zájemcům (kupujícím) obchody s prodávajícím.

Prodávajícím je obchodní či výrobní firma v zahraničí, tj. zejména v Číně, Hong Kongu a Singapuru.

V obchodních podmínkách (konkrétně bod 5.2 - https://www.lunzo.cz/obchodni-podminky/.) je jasně uvedena tato informace:

Kupující žádá Provozovatele, aby s provedením zprostředkování započal okamžitě, ještě před uplynutím čtrnáctidenní lhůty pro odstoupení od Smlouvy. Provozovatel tímto sděluje Kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od Smlouvy.

Samozřejmě zákazníkům umožňujeme vrácení zboží zpět prodejci, pokud jste nás tedy kontaktoval s tím, že chcete zboží vrátit, byl Vám z naší strany zaslán e-mail s instrukcemi pro vrácení zboží zpět prodejci.

Velikosti běžně převádíme pro evropský trh. Byla Vám doručena asijská velikost 4XL, která odpovídá rozměrům Vámi objednanané velikosti XXL uvedeným v tabulce velikostí.

Pokud jste tedy velikost vybíral podle tabulky velikostí, neměl by s velikostí být problém.

Pokud Vám i přesto velikost nevyhovuje, stačí nás kontaktovat na e-mail info@lunzo.cz nebo na infolince +420 373 036 366 (Po-Pá 9:00-16:00) a rádi s Vámi vyřešíme výměnu velikosti nebo vrácení zboží zpět prodejci.

Velikost Vám byla dle tabulky velikostí doručena správná. Nejedná se tedy z Vaší strany o reklamaci, ale o vrácení zboží nebo výměnu velikosti.

Na závěr bych chtěl uvést, že Česká obchodní inspekce nám při své kontrole dala jednoznačně za pravdu, že společnost LUNZO s.r.o. není prodávajícím ve vztahu k předmětu nákupu a odstoupením od smlouvy by jí vznikla majetková újma, nelze tedy vůči této společnosti uplatnit právo na odstoupení od smlouvy ve smyslu § 5 odst. 3 zákona a vynucovat po ní povinnost vrátit cenu zaplacenou za nákup.

S pozdravem Jan Král

Jednatel společnosti LUNZO s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.3.2020 16:59, před 5 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

K právní kvalifikaci, kterou uvádí společnost LUNZO, s.r.o., si dovolujeme odkázat na naše původní vyjádření k této stížnosti, resp. na jeho první dva odstavce. V těch předkládáme argumenty, na jejichž základě je možné se důvodně domnívat, že společnost LUNZO, s.r.o. je v řešené věci prodávajícím a nikoliv pouhým zprostředkovatelem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.4.2020 17:47, před 5 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.