Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na e-shopu Babymall.cz jsem v prvni polovine listopadu objednala hlavni darek pro syna k Vanocum v cene 7.319 Kc - jednalo se o velky hraci stul ve tvaru masinky. Zbozi jsem si puvodne objednala do Zasilkovny, nicmene mi prodejce po nejake dobe potvrdil, ze s ohledem na velikost baliku musi objednavku odeslat prepravni spolecnosti Toptrans. Uvedena spolecnost mi dorucila velky tezky zabaleny balik, ktery nejevil zadne znamky poskozeni a proto byl bezproblemove prevzat. Dale jsem tento nezkoumala, protoze jsem vedela, ze s montazi budu potrebovat pomoci a na zacatku prosince mi dorazil pan na montaz. V tento moment jsem zjistila, ze v baliku je pouze nejmensi cast cele objednavky a chybi komplet cela konstrukce masinky. Okamzite jsem informovala prodejce, ktery zacal situaci resit s prepravni spolecnosti, v tu chvili i rikali, ze se pry jednalo o 3 baliky zabalene do jednoho, ktere prepravni spolecnost patrne sama rozdelila, kazdopadne nic nemeni na faktu, ze objednavka nebyla dodana cela. V tu chvili Babymall jeste komunikoval a zaznelo, ze mi tedy budou muset castku objednavky vratit. Od tohoto momentu se bohuzel zcela odmlceli. Byla jsem tedy nucena poslat reklamaci na neuplne dodani objednavky, toto jsem ucinila dle jejich reklamacniho navodu na webu e-mailem v druhe polovine prosince. Zkousela jsem je i kontaktovat opetovne e-mailem, zadna odpoved ani na jedno. Nyni jiz uplynula 30-i denni lhuta na vyrizeni reklamace a stale neni zadna komunikace ani vracene prostredky. Obavam se, ze s touto komunikaci firma nebude reagovat ani kdyz nyni od smlouvy odstoupim z duvodu nedodrzeni lhuty pro reklamaci atd. Uvitam jakoukoliv pomoc. Dekuji a jsem s pozdravem, Puchy.
Hrací stůl Mašinka Hrací stůl Mašinka se světelnými a zvukovými efekty a řadící pákou. Rozměr: 150 x 77 x 59 cm. Baterie nejsou součástí balení. Věk: 3+
Pozaduji vraceni penez.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě (viz § 19 zákona č. 634/1992, o ochraně spotřebitele).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.