Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#39120Neoprávněně naúčtovaný poplatek a vymáhání platby

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 9 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.01.2020, před 5 lety

Zdeněk Steklý

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 20.1.2020 mi přišla platební upomínka za neuhrazené Premium členství s tím, že se toto členství automaticky prodlužuje na dalších 12 měsíců dle všeobecných obchodních podmínek. Premium členství jsem prvně uhradil 20.1.2019 a nikdy jsem ho nechtěl prodloužit. Žádost o zrušení služby byla odeslána emailem po obdržení upomínky. Přišla opět odpověď ve změní, že je nutné poplatek uhradit, jinak věc bude předána k vymáhání externí společnosti a dojde k navýšení nákladů, které budou účtovány (což bylo uvedeno i u platební upomínky). Žádost o zrušení služby jsem tedy 26.1.2020 zaslal znovu a poplatek neuhradil. Je divné, že výzva k úhradě přišla na mnou uvedený email, ale na jméno sestry, která za mne členství platila on-line kartou a nikoli na moje jméno, které jsem uvedl.


Požadované řešení

Zrušení profilu na BE2. Zastavení snahy o vymožení dlužného poplatku a akceptování výpovědi služby bez dalších sankcí.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.1.2020 09:07, před 5 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Takové ujednání by bylo tudíž neúčinné, v případě soudního sporu by se jej tudíž společnost nemohla dovolávat.

Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).

Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží. Spotřebiteli doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty, které prokazují, že smlouvu řádně ukončil.

Spotřebitel by mohl využít také bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. Spotřebitel by měl co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem, kopií výpovědi atd.

Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.1.2020 11:55, před 5 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com

Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.

Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
31.1.2020 20:43, před 5 lety


Zdeněk Steklý

Po kontaktování na výše uvedeném emailu byl případ předán další osobě k vyřízení. Opět mi bylo sděleno že službu Premium členství musím nejprve uhradit a následně bude členství ukončeno a vše vyřízeno. Pokud k úhradě členství nedojde, bude předáno třetí straně k vymáhání - viz níže.


"Přijali jsme Vaši žádost adresovanou dTest.

Připomínáme, že pokud nezaplacený poplatek ve stanovené lhůtě neuhradíte, budeme nuceni Váš případ předat externí vymáhací agentuře. Povede to k dalším poplatkům a může to také mít negativní dopad na Vaši bonitu."

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.2.2020 12:26, před 5 lety

O automatickém prodloužení členství musí být spotřebitel jednoznačně informován před jejím odsouhlasením, resp. uzavření smlouvy. Zároveň musejí být splněny i další podmínky, což dle našeho názoru ze strany společnosti neprobíhá. Automatické prodloužení tak není z našeho úhlu pohledu platně sjednáváno, takže společnosti nevzniká nárok na uhrazení částky. Navíc nám ani z jednoho případu není známo, že by společnost přistoupila k vymáhání částky soudní cestou a případnými dalšími kroky.

Stížnost přeřazujeme na společnost a žádáme ji, aby od sporného poplatku včetně případných dalších korků upustila.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.3.2020 22:11, před 5 lety

Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.9.2020 20:51, před 4 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel se také může přidat k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webových stránkách www.neferoveseznamky.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.