Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupila jsem jako darek voucher na pobyt v hotelu Praded vysilac (na 3 dny pro dve osoby). Platnost kuponu je do 30.4.2020.
Kdyz jsme se snazili pobyt u poskytovatele rezervovat, bylo nam sdeleno ze nema volne kapacity v zadnem vikendovem terminu do konce platnosti kuponu (4 mesice dopredu). Zadali jsme o moznost navrzeni reseni abychom mohli kupon uplatnit, hotel nam navrhnul prodlouzeni platnosti o mesic (s tim, ze prijdeme o nektere sluzby - treba jizda na snezne rolbe, skutru) , ovsem ani v tomto mesici nema jediny volny vikendovy termin (vzhledem k tomu ze obdarovany je ucitel, jinou moznost nez o vikendu nema, dovolenou behem skolniho roku nedostane). O rezervaci se snazime jiz od zacatku ledna, stale bezuspesne.
Zadala jsem tedy o storno kuponu nebo moznost rezervace pres slevadne.cz nicmene mi bylo sdeleno ze penize jiz dali hotelu a tudiz resit nic nebudou.
Prijde mi, ze voucheru bylo prodano vice nez je kapacita ubytovaciho zarizeni...
Pobyt na 2 noci (3 dny) v Hotelu Praded Vysilač s polopenzi, dopravou na lyzovani na snezne rolbe/skutru, vstup na vyhlidku, lahev sektu, parkovani
Rada bych vyuzila sluzbu kterou jsem zaplatila (nalezeni terminu, kdy je mozne nas ubytovat) nebo dostala vracene zpet penize, abychom mohli koupit jiny pobyt.
|
Tweet |
Záleží na obchodních podmínkách konkrétního slevového portálu, v drtivé většině případů jsou však slevové portály pouhými zprostředkovateli uzavření smlouvy. Nároky na plnění je tedy třeba směřovat směrem k poskytovateli. Nejinak je tomu i dle Všeobecných obchodních podmínek portálu SlevaDne.cz, který v bodě 7. uvádí, že: "...klient bere na vědomí, že Provozovatel Rezervačního systému ani Zprostředkovatel neodpovídá za: a. to, že Zařízení rezervaci vykoná, tj. zajistí potřebné místo a následně poskytne
služby, za to odpovídá samotné Zařízení,...". Toto ustanovení obchodních podmínek je však vždy třeba vykládat v souladu s § 2452 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Pokud by zprostředkovatel jednal v rozporu s tímto ustanovením, pak má pochopitelně zákon přednost před tím, co zprostředkovatel udává ve svých obchodních podmínkách.
Pokud byl voucher v době své platnosti uplatněn u poskytovatele služby a služba nebyla ve stanovené lhůtě poskytnuta, je nutné prokazatelným způsobem odstoupit od smlouvy z důvodu neposkytnutí služby. Toto odstoupení je třeba adresovat poskytovateli služby a po něm požadovat vrácení celé částky, kterou spotřebitel zaplatil. Odstoupit od smlouvy lze až poté, kdy prodávající nesplní povinnost poskytnout službu v dodatečné lhůtě, která může být poskytnuta i mlčky. Odstoupením od smlouvy se smlouva od počátku ruší a prodávajícímu vznikne povinnost vrátit zaplacené finanční prostředky.
Pokud voucher není "termínově omezený" pouze na víkendy, pak podle našeho názoru poskytovatel služby plní svoje povinnosti, jestliže nabízí spotřebiteli termíny i mimo víkendy. Spotřebitel nemá v takové chvíli nárok od smlouvy platně odstoupit.
Nad rámcem zákonných povinností bývají různé garanční programy. Fungují podobně jako reklamace, jen je většinou nabízí samotný slevový portál. Spotřebitel by si měl ověřit zda-li slevový portál nabízí takový program.
Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, je tedy možné obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.