Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 14.12.19 jsem si u firmy Strupp sport objednal v jejich eshopu modely lokomotiv, objednávka zaregistrována v PC systému eshopu. Zboží bylo uvedeno na webu jako "skladem". Po mšsíci jsem urgoval dodání, majitel D.S. mi ale sdělil, že o žádné objednávce neví. Zaslal jsem mu tedy výpis z JEHO PC systému. Pak prohlásil, že zboží nemá, protože je vyprodané. Když jsem vyjádřil svůj nesouhlas s tím, že měsíc ignoroval mou objednávku, sdělil mi mailem, že objednávky nečte, protože prý na to nemá čas a v reakci ma mou reklamaci dodání moji objednávku pak nechal zrušit!
objednané zboží - modely lokomotiv Kuehn TT, 2 kusy
Žádám omluvu, obnovení platnosti objednávky a dodání zboží co nejdříve. V době, kdy jsem čekal na dodání od této firmy, tak modely byly ve všech ostatních eshopech vyprodány. Takže je už nemohu koupit jinde.
|
Tweet |
Je-li spotřebitelem akceptována určitá nabídka, která je učiněna společností, jsou strany následně tímto právním jednáním vázané. Spotřebiteli vzniká povinnost zaplatit kupní cenu a právo na dodání zboží, společnoti vzniká povinnost zboží ke sjednanému termínu dodat a právo na zaplacení kupní ceny.
Není-li zboží dodáno ve sjednaném termínu, ocitá se společnost v prodlení. Jelikož se nejedná o peněžité plnění, nelze vymáhat proplacení úroků z prodlení. Zbůsobí-li však prodlení spotřebiteli škodu, má spotřebitel nárok na náhradu takto způsobené škody. Vyprodání zásob není liberačním důvodem pro nedodání zboží ve sjednané době. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a na vrácení zaplacené peněžní částky.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
celá tato stížnost je nesmysl, pán zde plete několik věcí, které jsem se mu snažil trpělivě v emailech vysvětlit. Bohužel však, bylo to stále jen horší.
Tedy vsvětlím. Stížnost se vztahuje ke dvěma modelům lokomotivy od německého výrobce. Já jsem jeden z těchto modelů předobjednal v určitém počtu jako exkluzivní model, vložil do toho své prostředky a objednal na své riziko. Tento model jsem nabízel od jara 2019 do 13.12.2019 k předobjednání, nebo rezervaci. Dne 13.12.2019 jsem předobjednávky přestal přijímat, protože jich bylo již tolik, že jsem měl celou vyrobenou sérii zarezervovanou a nepřišlo mi korektní dál nabízet něco, co nebudu moci dodat. Zároveň jsem se s výrobcem domluvil na další sérii těchto modelů. Dne 15.12.2019 modely dorazily na můj sklad pro zákazníky, kteří je měly rezervované do data 13.12.2019. S ohledem na to, že to bylo krátce před vánocemi a my na obchodě se sportem máme v tento čas více práce, odložil jsem prodej modelů až na leden 2020.
Pan Hons si zboží neobjednal u Strupp sport s.r.o., kde jsem sice spolumajitelem, ale už z názvu firmy tak trochu napovídá, čím se firma zabývá. Modely vláčků to nejsou. Pan Hons si zboží objednal u firmy David Strupp. Jiná firma, jiné IČO. Ale na jeho potvrzené objednávce (podle něj výpis z mého PC systému) je to jasně uvedené.
Pan Hons dále tvrdí, že: "Zboží bylo uvedeno na webu jako "skladem" - to není pravda. V tuto chvíli bylo zboží pouze k objednání a status u tohoto zboží byl uveden jako SKALDEM: NE. Viz příloha. Na ofocené podané objednávce je vidět jasně číslo objednávky, která se shoduje s "výpisem z mého pc systému" u pana Honse a stav na skladě.
Dále: "Po mšsíci jsem urgoval dodání, majitel D.S. mi ale sdělil, že o žádné objednávce neví."
Tedy. 24.1.2020 mi přes webové rozhraní pan Hons napsal toto:
"v prosinci jsem objednával loko 537, červenou i černou verzi ČSD. Je něco nového? Podle čas. MŽ je loko již na trhu. Děkuji. .Hons."
Pan Hons mi tento mail poslal z webového rozhraní na mých internentových stránkách, kde, nejenom, modely prezentuji, ale kde však není eshop. Ten je registrovaný jinde a u modelů jsou pouze odkazy do eshopu.. Já bohužel podle jména a jeho sdělení jsem neměl ani zdání, oč jde. Nebylo tam uvedeno žádné číslo objednávky, podle kterého bych se mohl u své manželky (viz dále) dotazovat, v čem tkví problém. Snažil jsem se panu Honsovi vysvětlit, že já se objednávkami nezaobírám, nevyřizuji je a proto ani nechodí ke mě do pc. Ale to bylo špatně. Snažil jsem se znovu panu Honsovi vysvětlit, že já se ve firmě zaobírám úplně něčím jiným a objednávky ke mně prostě nechodí. Opět špatně. Potvrzení objednávky (výpis z mého PC systému dle pana Honse) odchází automaticky ze systému eshopu a objednávku zpracovává má žena, která má toto na starosti a ke které objednávka dorazí. Asi bude pochopitelné, že ve firmě nějaké velikosti nedělá vše jeden člověk. Vysvětloval jsem panu Honsovi, že kdyby napsal na mail, ze kterého mu přišla potvrzená objednávka, dostal by se jeho dotaz do kompetentních rukou.
Pan Hons však reagoval stále agrasivněji a neustále převracel argumenty, které jsem mu dával. Začal mě vydírat tím, že na mě bude podávat žaloby a podobně. Výsledkem bylo, že jsem jeho objednávku nechal stornovat (vzhledem k tomu, že v okamžiku podání objednávky nebylo zboží skladem, to není problém) a více jsem se panem Honsem nezabýval.
Pan Hons si stěžoval u mého dodavatele a snažil se mě tam poškodit. Možná bych také mohl napsat stížnost o domáhat se nějaké omluvy, což?? Nuže já jsem to svému dodavateli vysvětlil. Reakci výrobce bych zde raději neuváděl...
Nakonec...
"Žádám omluvu, obnovení platnosti objednávky a dodání zboží co nejdříve. V době, kdy jsem čekal na dodání od této firmy, tak modely byly ve všech ostatních eshopech vyprodány. Takže je už nemohu koupit jinde."
Nemám se zač omlouvat. Arogantně se choval právě pan Hons (mohu doložit). Dodat zboží nemohu, protože pan Hons si ho objednal v okamžiku, kdy nebylo skladem. Nejsem Bůh. Že si pan Hons nevšiml, že modely nejsou skladem, no..to mě mrzí, ale není to můj problém (i když nyní asi je, že). Jeden z obou modelů by stejně jinde nekoupil, protože jde o exkluzivní model.
Veškerou komunikaci s tímto pánem mohu doložit, nic z výše uvedeného jsem si nevymyslel. Bude-li se tímto chtít ještě dále někdo zaobírat, rád doložím veškerá fakta a komunikaci s ním.
S přátelským pozdravem
David Strupp
Opět obšírná historka majitele p. Struppa o jeho 2 firmách s podobným názvem, s odkazy z webu na web ap. Kdyby ten jeho web modely nenabízel, tak bych model ani přes web nemohl objednat, že ano? Doufám že aspoň někdo nezaujatý (dTest?) pochopil z výmluv p. Struppa, kdo že se tedy objednávkou zákazníka má v tom chaosu v eshopu D.Struppa zabývat, když p. Strupp to není a jeho paní, která má objednávky z webu v PC, tedy také ne. Nikdo jiný v této rodinné firmičce není.
Ano, kontaktoval jsem německého výrobce a požádal ho o přímou dodávku, abych vyloučil nešťastný vliv eshopu p. Struppa. Bohužel jsem byl odmítnut.
Naštěstí ale jsem pak oba modely koupil jinde. Objednání na webu v Ne večer, fakturu obdržel do 2 hodin a zaplatil. Posláno v Po, kurýr přinesl balíček v Út dop., tzn. dodání do 36 hodin! To platí pro ten červený model, údajně nedostatkový a údajně rozprodaný u DS. Model černý (údajně exkluzívní pro DS) jsem získal na Aukru od nějakého Slováka.
No, byla to nepříjemná zkušenost. Nevadilo ani tak to, že dodavatel udělal chybu, zapomněl na objednávku a zklamal zákazníka. Zboží se podařilo koupit jinde. Ale rozzlobila mě ta arogance majitele a neustálé výmluvy, kterými se snažil vinu hodit na zákazníka, a krýt tak své nedostatky.
V eshopech nakupuji běžně a jak uvedený příklad ukazuje, zboží na skladě dovede standardní eshop dodat do 2-3 dnů, bez problémů.
Musí být schopen ovšem průběžně pracovat s objednávkami zákazníků a ne je nechávat měsíce ležet v PC bez povšimnutí ..:-)
Ing.J.Hons
Podnikatel nám dodal podklady, které podporují to, co uvádí. Z výpisu objednávek vyplývá, že spotřebitel nebyl jediný, kdo objednal zboží již po termínu, do kterého bylo možné si modely v rezervovat rámci první dodávky. Ze sdělení a z podkladů od podnikatele vyplývá, že objednávky zadané prostřednictvím e-shopu řeší jeho paní. I přesto bylo spotřebiteli odpovězeno ještě týž den, kdy napsal, a bylo s ním komunikováno i o víkendu.
Dostupnost zboží může být u jednotlivých prodávajících různá, proto podnikatel uváděl informaci o tom, že jde o zboží k rezervaci, jaký je termín dodání a zároveň zboží bylo a je vedeno tak, že není skladem. Pokud spotřebitel získal prostřednictvím aukčního portálu zboží, které bylo vyrobeno exkluzivně pro podnikatele, je tomu tak pravděpodobně proto, že si ten, kdo zboží na aukčním portálu prodával, zboží zakoupil původně u podnikatele.
Vzhledem k tomu, že již není příliš co věcně na situaci řešit a další komunikace nic nového nepřinese, stížnost uzavíráme.