Počet nahlášených stížností: | 432 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den, dne 16.1.2020 jsem Vám doporučené odeslala chytré hodinky v hodnotě 501 Kč s reklamační listem od Vaší společnosti, kde máte uvedené veškeré naše iniciály.
Kdy mohu očekávat platbu zpět?
Petra Urbanová.
7** *** **2
p.a******@seznam.cz
Odešlete na můj účet 244 688 489 / 0300 zpět částku 501 Kč.
|
Tweet |
Bohužel ze stížnosti není patrné, o jakou vadu na zboží jde, kdy bylo zboží zakoupeno atp. Z tohoto důvodu lze podat jen obecné informace. Obecně platí, že prodávající odpovídá kupujícímu za to, že věc nemá při převzetí vady. Pokud věc vady má, jde o rozpor s požadavkem uvedeným v § 2161 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Pokud má věc vady, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 občanského zákoníku primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit.
Jak je uvedeno výše, tyto nároky mají svojí vnitřní hierarchii, přičemž zásadně spotřebitel nemůže odstoupit od kupní smlouvy za předpokladu, že je možné, aby mu podnikatel věc (zdarma) opravil či zaslal věc novou. Připomínáme, že maximální zákonná lhůta pro reklamační řízení 30 dní, není-li sjednána lhůta mezi spotřebitelem a podnikatelem jinak.
V případě odstoupení od smlouvy se dle § 2004 odst. 1 občanského zákoníku závazek zrušuje od počátku. Tzn., že strany si musejí vrátit to, čím původně plnily. Jestliže tedy kupující za zboží zaplatil penězi a nevyžil žádnou poukázku atp., není možné, aby mu takovou formou byly vráceny prostředky, které na koupi vynaložil. Stejně tak není možné nutit k odběru jiného zboží.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.