Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Objednali jsme si sperky s 80-90 procentni slevou.objednavka byla přijata a zpracovavana. Následně za dva dny obchodem zrušena.na e-mail nepřišla odpověď.jedna se o klamavou reklamu.
Rádi bychom dostali zboží,které jsme objednali ve slevě.
|
Tweet |
Pokud společnost učinila nabídku, na kterou spotřebitel reagoval a uzavřel se společností kupní smlouvu, je společnost tímto právním jednáním vázána. Smluvní závazek by byla společnost oprávněna zrušit jen v případě, kdy by došlo ke zjevné nesprávnosti při zadávání ceny (např. zjevně nesmyslně nízká cena apod.) a tudíž by nebyla projevena vážná vůle prodávajícího skutečně za tuto cenu věc prodat. Dle § 552 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se takové jednání posuzuje jako zdánlivé. Posouzení záleží na konkrétních skutkových okolnostech řešené věci.
V opačném případě je však společnost svou nabídkou a následným přijetím objednávky vázána. Navíc, byla-li prodejcem učiněna nabídka určitého zboží, ale prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat (v odpovídajícím množství a včas) a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho ostatní nabízené zboží nebo služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy č. 1 k zákonu 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Tuto skutečnost si může ověřit příslušný krajský živnostenský úřad. V případě porušení tohoto zákazu hrozí prodávajícímu pokuta. Spotřebitel může podat podnět přímo krajskému živnostenskému úřadu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.