Společnost


IntermaxGroup AG

Počet nahlášených stížností:310
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#39135Neoprávněně naúčtovaný poplatek kartou

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 21 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
27.01.2020, před 5 lety

Rostislav Riško

Znění stížnosti

Při kontrole účtu jsem zjistil, že je mi kartou pravidelně strhávána částky 499,- Kč
z účtu 670100-2205351399/6210 ve prospěch InterMaxGroup AG za jakési časopisy.
Vůbec nic podobného jsem si neobjednal..


Produkt

má se jednat o platbu za časopisy


Požadované řešení

Žádám vysvětlení a navrácení proplacených částek
Rostislav Riško
risko@pb.cz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.2.2020 12:03, před 5 lety

Pokud spotřebitel neuzavřel se společností žádný závazek, není společnost oprávněna strhávat z jeho karty žádné částky. Takovéto jednání by bylo možné kvalifikovat jako bezdůvodné obohacení společnosti na úkor spotřebitele. Bezdůvodné obohacení je dle § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, společnost povinna vydat spotřebiteli.

Spotřebitel by tedy měl společnost o tomto informovat, vyzvat ji k vydání bezdůvodného obohacení a to nejlépe ve formě doporučeného dopisu. V případě, že společnost nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky bez zbytečného odkladu, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Z preventivních důvodů doporučujeme zablokování karty. Umožňuje-li to spotřebitelova banka, resp. bankovní služba, doporučujeme mu navíc využít tzv. služby chargeback.

V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.3.2020 20:38, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.