Počet nahlášených stížností: | 310 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Při kontrole účtu jsem zjistil, že je mi kartou pravidelně strhávána částky 499,- Kč
z účtu 670100-2205351399/6210 ve prospěch InterMaxGroup AG za jakési časopisy.
Vůbec nic podobného jsem si neobjednal..
má se jednat o platbu za časopisy
Žádám vysvětlení a navrácení proplacených částek
Rostislav Riško
risko@pb.cz
|
Tweet |
Pokud spotřebitel neuzavřel se společností žádný závazek, není společnost oprávněna strhávat z jeho karty žádné částky. Takovéto jednání by bylo možné kvalifikovat jako bezdůvodné obohacení společnosti na úkor spotřebitele. Bezdůvodné obohacení je dle § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, společnost povinna vydat spotřebiteli.
Spotřebitel by tedy měl společnost o tomto informovat, vyzvat ji k vydání bezdůvodného obohacení a to nejlépe ve formě doporučeného dopisu. V případě, že společnost nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky bez zbytečného odkladu, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Z preventivních důvodů doporučujeme zablokování karty. Umožňuje-li to spotřebitelova banka, resp. bankovní služba, doporučujeme mu navíc využít tzv. služby chargeback.
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.