Společnost


Smartwings, a.s.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#3918Odklad letu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

9 měsíců 12 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.07.2014, před 10 lety

Michal Hnilica

Znění stížnosti

Dobrý den, 3.7.2014 jsme měli odletět letem QS2597 z MARSA ALAM v 5.40.00, první problém byl v tom, že na palubě letadla byla pasažérka, která měla zdravotní problém a nechtěla opustit letadlo a tím jsme se zdrželi asi hodinu. Následně nám kapitán letadla oznámil že je porucha na hydraulice a je nutno vystoupit cca na 30 min, to je doba na restartování počítačů. Poté nám bylo řečeno, že máme nechat osobní věci na palubě letadla, protože se zanedlouho vrátíme zpět. Toto zanedlouho trvalo 5 hod, které jsme trávili v odletové hale naprosto bez prostředků a nemohli si koupit ani vodu.
Nikdo nám nedal jakékoli vysvětlení proč se odlet nekoná. Následně jsme kontaktovali našeho delegáta, který už s námi neměl nic společného, přesto nám zařídil odchod z letiště a přepravu do hotelu u letiště. Tam jsme strávili část odpoledne a poté nás opět odvezli zpět na letiště a tam nás opět odbavili a následně jsme odletěli do Prahy s rozdílem pouhých 12 hod, čímž jme o půl dne přiletěli později. Nikdo z letecké společnosti Travel service neprojevil ani nejmenší zájem o to co se s námi děje.
Žádám vysvětlení jak se budete snažit tento problém kompenzovat.
V opačném případe jsem nucen podat trestní oznámení.
S pozdravem Bc. Michal Hnilica


Produkt

naprostý nezájem ze strany Travel service vůči pasažérům, nebyl nikomu dán k vyplnění blanket o zpoždění letu.


Požadované řešení

Obviklá kompenzace v případě zpoždění letu ze strany Travel service.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.8.2014 11:53, před 10 lety

Práva cestujících v letecké dopravě jsou upravena nařízením ES č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů. Práva plynoucí ze zpoždění letu jsou upravena v čl. 6 nařízení. Jsou vázána na délku trasy a dobu zpoždění.
V případě délky zpoždění o tři hodiny nebo více v případě všech letů ve Společenství delších než 1500 kilometrů a všech ostatních letů o délce od 1500 kilometrů do 3500 kilometrů má dopravce povinnost zajistit cestujícím stravu a občerstvení v rozsahu přiměřeném čekací době (pro lety neuvedené platí čtyři hodiny a více). Dopravce je také povinný zajistit cestujícím uskutečnění 2 telefonních hovorů, případně zaslání elektronické pošty.
Nárok na finanční odškodnění při zpoždění letu dovodil při svém rozhodování Soudní dvůr EU. Tento nárok vzniká, pokud cílové destinace dosáhnete se zpožděním 3 hodiny a více.
Výše odškodnění je také odvislá od délky trasy a nárok na odškodnění nevzniká v případě, že ke zpoždění došlo z důvodu tzv. vyšší moci.
Cestující má nárok na náhradu ve výši:
a) 250 eur u všech letů o délce nejvýše 1 500 kilometrů;
b) 400 eur u všech letů ve Společenství delších než 1 500 kilometrů a u všech ostatních letů o délce od 1 500 kilometrů do 3 500 kilometrů;
c) 600 eur u všech letů nespadajících pod písmeno a) nebo b).
Stížnost je nutné adresovat přímo dopravci. V případě, že dopravce neodpoví do 6 týdnů, je možné podat stížnost Úřadu pro civilní letectví, který je dozorovým orgánem pro prosazování povinností vyplývajících z nařízení ES č. 261/2004.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.5.2015 16:35, před 10 lety

Vzhledem k výše uvedenému stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.