Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 9.7.2019 jsem na internetu-www.Aukro.cz zakoupil Generator KW6500 3F za cenu 6490 Kč.
Od firmy: KRAFTWELE POLSKA
Jaroslaw Majerczyk
UL. ,JASNA 42
57-2oo Zabkowice Slaskie
NIP: 887-168-71-97
www.kraftwele.pl
Bohužel se na tomto generátoru během dvou týdnů od koupě vyskytla vada spočívající v nedostatečném udávaném výkonu a nemožnosti provozovat tento generátor na 3 fáze s různým zatížením.
Tuto vadu jsem reklamoval dne 7.8.2019, kdy jsem ho dovezl na své náklady do sídla firmy a tam ho převzali neochotně do opravy. Od té doby jsem čekal na odpověď kterou jsem neobdržel.
Dne 13.9.2019 jsem zaslal odstoupení od smlouvy z důvodu nedodržení 30 denní lhůty na vyřízení reklamace. Ta jim byla doručena 17.9.2019.
Dne 1.10.2019 jsem obchodníka informoval e-mailem o vypršení lhůty a bylo mi odpovězeno, že dopis ještě nedorazil.
Načež se obchodník probudil a začal jednat. Zaslal zamítnutí odstoupení (podáno 1.10.2019) a uvádí že mne informoval e-mailem 17.8.2019.10:25.
Tento e-mail neexistuje, jelikož adresa kterou uvádí je špatná. Není ani na seznamu.cz registrovaná.
Jejich špatná : vagenknech.petr@seznam.cz (chybí na konci příjmení “ t “)
Správná : vagenknecht.petr@seznam.cz
Tudíž mi nemohl e-mail být doručen. Jestli napsali chybu náhodou tak jim musela během chvilky přijít odpověď ze serveru o nedoručitelnosti a tudíž museli o nedoručení vědět a napsali by správnou adresu kterou mají v počítači.
Tento email považuji za podvrh a záměr, jelikož při změně data v počítači může být odeslán kdykoli.
V tomto případě se snaží obelhat nejen mou osobu, jelikož to řešila Polská i Česká ČOI
pod číslem : ECCCZ-4653.
Pokud neumí psát ani číst, tak za to já nemohu a nevyvracuje to mé tvrzení, že mne neinformovali.
Po tomto vyvrácení vymysleli novou příhodu, že jsem reklamaci podával jako obchodní a tudíž se na ní nevztahuje 30 denní lhůta na vyřízení. Opět jsem vyvracel tvrzením, že jsem výrobek kupoval jako soukromá osoba a ne na IČO a tudíž se záruka posuzuje dle občanského zákoníku. Doposud si stojí na svém tvrzení a já nemám výrobek (který už ani nechci, je to čínský šunt) ani peníze.
Tudíž žádám o pomoc vaší organizaci, jelikož ČOI neustále chtějí, abych vyvracel jejich neoprávněné tvrzení, že se z mé strany nejednalo o záruku obchodní a již se od 28.listopadu 2019 neozvali, i když jsem je již 3krát kontaktoval.
Generator KW6500 3F (benzinová centrála na výrobu el.energie)
Jelikož moji reklamaci vůbec neřešili v zákonné lhůtě, požaduji navrácení kupní ceny.
|
Tweet |
Předem spotřebitele informujeme, že služba VašeStížnosti.cz je postavena na principu dobrovolnosti a má tudíž co se týče vymáhání užší možnosti, než jaké má Česká obchodní inspekce.
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.
Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce prodávajícího možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje. Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Nebylo-li zakoupeno v rámci podnikatelské činnosti, má fyzická osoba spotřebitelskou ochranu. V opačném případě se ustanovení o ochraně spotřebitele na fyzickou osobu nevztahují, neboť ve vztahu vystupuje jako podnikatel.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, máfpísm spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.