Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#39207Neoprávněné vymáhání poplatku za automatické prodloužení smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 27 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
29.01.2020, před 5 lety

Dagmar Kulíšková

Znění stížnosti

Dobrý den,

Na podzim 2019 jsem obdržela na adresu mého živnostenského podnikání dopis v angličtině s přiloženou poukázkou. Jelikož neovládám ani jeden jazyk, dopisu jsem nerozuměla. Tím, že tam byla přiložena poukázka jsem to měla za charitativní dopis a nevěnovala mu pozornost. Bohužel jsem nevěnovala pozornost ani druhému dopisu. Mou pozornost si pak získal až třetí dopis a požádala jsem kamarádčinu dceru o překlad. Ta mi vysvětlila, že jde o vymáhání platby od nějaké seznamky. Tomu jsem nerozuměla ale věděla jsem, že jsem byla v minulosti členem asi třech seznamovacích agentur. Mezitím mi přišel čtvrtý dopis, tentokráte v němčině. Rozhodla jsem se vyhledat pomoc Občanské poradny. Zde jsme zjistili, že jde o seznamku be2 s.a.r.l. ale stále jsme nevěděli za co. Našli jsme kontakt na jejich české zákaznické centrum a rozhodli se je oslovit. Byl zde uveden pouze email a tak jsme zvolili tuto cestu. Bylo nám odpovězeno, že jde o platbu za automatické prodloužení Prémiového účtu, kde jsem měla vstoupit. Prohlížela jsem tedy staré platby a našla jsem, že jsem 28.12.2018 zaplatila za tot Premiové členství ale jeho služeb jsem nevyužila a ani jsem neměla v úmyslu ho dále používat. Rozhodli jsme se tedy jim napsat vyjádření, kde jsme použili vaše informace o tom, že informování klienta jen ve VOP, není bráno jako dostačující informování klienta že požadujeme zrušení poplatku a vymáhání této platby zahraniční agenturou, viz emailová korespondence níže. Podepsané vyjádření bylo také součastí emailu společně s výpovědí, kterou jsem zaslala také na adresu uvedenou v jejich VOP. V odpovědi na náš email nám bylo sděleno, že náše výhrady neberou v potaz a že zaplacení platby požadují. Prosím vás o pomoc v mé situaci a vyjádření k ní.
Děkuji
Emailová korespondence
---------- Původní e-mail ----------
Od: be2 collections
Komu: Datum: 22. 1. 2020 9:22:08
Předmět: Re: [Ticket#2020011010017781] Reakce - Vyjádření
Dobrý den,

děkujeme za Vaši zprávu.

Mějte prosím na paměti, že obchodní vztahy uzavřené online jsou považovány za právoplatné stejných způsobem, jako smlouvy uzavřené osobně, kdy obě strany zprostředkují vzájemné prohlášení o svém záměru.

Zadáním svých platebních dat a stisknutím tlačítka pro potvrzení/ ukončení platby, jste s námi vstoupili do obchodního vztahu a souhlasili jste s našimi Všeobecnými obchodními podmínkami.

Přejeme Vám úspěšný den.


S pozdravem,

Oddělení pohledávek
_________________________________________________________
be2 S.à.r.l.
13 rue du Commerce – L-1351 Luxembourg

Email: collections@be2.com
_________________________________________________________

Dobrý den,
děkuji Vám za poskytnuté informace.
V návaznosti na ně Vás ovšem musím upozornit, že bylo povinností Vaší společnosti mě na toto ujednání o automatickém prodlužování smlouvy řádně informovat. Jelikož ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, je nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Podle tohoto vyjádření jsem ze strany Vaší společnosti nebyla řádně informována a naopak jsem Vaší společností byla uvedená v omyl. Z čehož dle § 583 Nového občanského zákoníku vyplývá, že automatické prodloužení smlouvy je neplatné.
Jak sama píšete, službu již nevyužívám a neměla jsem tedy zájem platnost smlouvy prodlužovat – platnost smlouvy tudíž již skončila a nikdy nebyla prodloužena.
Jak z výše uvedeného vyplývá, Váš požadavek na úhradu poplatků je neoprávněný. Z tohoto důvodu Vás také tímto žádám o zastavení vymáhání všech pohledávek vůči mé osobě.
V příloze zasílám také mé oficiální vyjádření a výpověď. Výpověď byla zaslána také fyzicky poštou na adresu uvedenou ve vašich VOP.
Prosím Vás o vyjádření do 10.02. 2020.
Děkuji,
S pozdravem,

---------- Původní e-mail ----------
Od: be2 collections
Komu:
Datum: 14. 1. 2020 12:15:44
Předmět: Re: [Ticket#2020011010017781] FW: Dotaz
Dobrý den,

děkujeme za Vaši zprávu.

Chtěli bychom zdůraznit, že jste uzavřel(a) právně závaznou kupní smlouvu s odpovídajícími platebními závazky.

Prémiové členství je prodloužené v případě, že jej klient včas a řádně nevypoví. Výpověď Prémiového členství je přitom potřebné uskutečnit nejpozději 4 dny před datem vypršení uhrazeného období (t.j. 4 dny před jeho prodloužením).

Jelikož nebyla přijata včasná a řádná vypověď Vašeho Prémiového členství, bylo toto – v souladu s VOP – prodloužené a vzhledem na to je z Vaší strany požadovaná platba za probíhajíci předplatné období.

Nedostali jsme od Vás doklad o včasné výpovědi Prémiového členství. Pokud jste předplatné nechtěl(a) obnovit, bylo nutné nám před odsouhlaseným datem obnovení zaslat výpověď. Tyto informace byly poskytnuty v době nákupu a jsou také uvedeny v našich smluvních podmínkách, které jste při provádění platby akceptoval(a). To, že službu nepoužíváte, neznamená, že Vaše Prémiové členství je automaticky zrušeno.

Pokud byl Váš členský poplatek stornován, musíte uhradit nezaplacenou částku.

Výška členského poplatku odpovídá cenám platným v době uzavření smlouvy. Dále upozorňujeme, že při uzavírání smlouvy jsou jasně stanoveny všechny ceny, a to jak pro počáteční nákup, tak pro obnovení, slevy, akční ceny atd.

Z údajů, které máme k dispozici, je nepochybné, že jste smlouvu uzavřel(a) Vy. Veškeré relevantní informace by rovněž byly poskytnuty jako důkaz při vymáhání pohledávky.

Váš profil byl předán naší externí agentuře pro vymáhání pohledávek. Jakmile externí společnost platbu potvrdí, Váš profil bude přenastaven a pokud si budete přát, budete si ho moci vymazat nebo pokračovat v používání našeho servisu.


Produkt

Prémiový účet


Požadované řešení

Požadují zastavení vymáhání poplatku vůči mé osobě a jakýchkoli jiných právních kroků. Požaduji zrušení poplatku za automatické prodloužení smlouvy a její zrušení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.1.2020 11:52, před 5 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.

Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci). Dodáváme, že jsme se ještě u žádného případu nesetkali s tím, že by společnost přistoupila k vymáhání čehokoliv soudní cestou, na základě čehož by až mohlo být přistoupeno k exekuci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.1.2020 01:03, před 5 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com

Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.

Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.3.2020 10:20, před 5 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
6.3.2020 13:51, před 5 lety


Dagmar Kulíšková

Dobrý den,

dne 24.02. jsem dle reakce společnosti kontaktovala pana Hlaváčka na společností uvedený email, kde jsem mu sdělila informace uvedené výše s požadavkem na zrušení poplatku a zrušení vymáhání.

Dne 25.02. jsem od společnosti obdržela email. Nikoli ovšem od pana Hlaváčka nýbrž opět od paní Hájkové, která vůbec neuznala neoprávněnost poplatku a vymáhání zahraniční společností. Dokonce mi radila, abych si pořádně pročetla upomínky od zahraniční vymáhací společnosti. Tyto upomínky mi však ani v jednom případě nepřišly v českém jazyce. Pouze v angličtině a němčině. Je tedy nemožné si je důkladně přečíst a bránit se. Pro informace z upomínek jsem musela kontaktovat společnost, jinak bych se nedozvěděla nic.

Prosím Vás o vyjádření, co můžu v mé situaci podniknout, když společnost odmítá neoprávněnost poplatku a upomínky mi zasílá v cizím jazyce.

Obdržený email zasílám níže.

Děkuji.

S pozdravem,

Dagmar Kulíšková


Obdržený email:
Datum: 25. 2. 2020 14:04:54
Předmět: Re: [Ticket#2020022510008351] Vyjádření Dtestu na situaci s Vaší společností

Dobrý den,

děkujeme za Vaši zprávu.

Přijali jsme Vaši žádost adresovanou dTest.

S ohledem na skutečnost, že z Vaší strany nebyl dodržen termín splatnosti dlužného poplatku, byl Váš případ předán k řešení externí společnosti pro vymáhání dluhů.

Pokud jste doposud nebyl/a z jejich strany kontaktován/a, stane se tak v průběhu nadcházejících dní. Veškerou budoucí korespondenci adresujte prosím přímo Vymáhací společnosti.

Uhrazením nezaplacené částky považujeme záležitost za uzavřenou.

Máte-li jakékoliv dotazy, přečtěte si prosím upomínku nebo předchozí e-maily, které jsme Vám zaslali. Jsme přesvědčeni, že jsme situaci jasně vysvětlili. Nezaplacený poplatek nemůžeme prominout ani snížit.


S pozdravem,

Jana Hájková

Oddělení pohledávek
_________________________________________________________
be2 S.à.r.l.
13 rue du Commerce – L-1351 Luxembourg

Email: collections@be2.com
_________________________________________________________

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.3.2020 12:12, před 5 lety

Jak jsme uváděli i jinde, dle našeho názoru není automatické prodloužení řádně sjednáno. Navíc, pokud by společnost chtěla účinně vymáhat sporný poplatek, musela by se obrátit na soud, jelikož exekuce může být nařízena pouze na základě pravomocného rozsudku. I přes velké množství stížností, s nimiž jsme se setkali, jsme ještě nenarazili na případ, kdy by se společnost na soud v této věci obrátila.

Stížnost přeřazujeme na společnost a žádáme ji, aby od kroků vůči spotřebitelce upustila.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.4.2020 15:46, před 5 lety

Společnost nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitelka přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.