Počet nahlášených stížností: | 91 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 12.9.2019 jsem si objednala z internetového obchodu dresser.cz bundu a šaty. Po zaplacení jsem byla informována e-mailem, že zboží přijde za 5 - 40 dní. Nejdříve přišly šaty, které neodpovídaly obrázku (průsvitná látka). Vzhledem k tomu, že jsem neměla ještě druhou část objednávky, dotazovala jsem se na e-mailu info@dresser.cz (jediná adresa pro komunikaci), zda mohu vrátit objednávku částečně (na což mi nebylo odpovězeno, pouze poslali standardní postup k vrácení zboží). Nakonec jsem šaty dle instrukcí vrátila a vyplnila odstoupení od smlouvy na adresu info@dresser.cz (datum dodání 4.10.2019, datum odstoupení 30.10.2019 dle VOP lze odstoupit do 14 dní od obdržení posledního kusu). Po 40 dnech přišla nakonec i bunda, která opět neodpovídala, proto jsem i toto zboží vrátila dle instrukcí (poslala na sklad ve Slaném a odstoupení na e-mail, datum obdržení 30.10.2019, datum odstoupení 12.11.2019). Společnost nikdy nezaslala žádnou fakturu. Dodnes nemám ani zboží ani vrácené peníze. Poslala jsem několik e-mailů, reagovali pouze na jeden s tím, že ode mě neregistrují žádný jiný e-mail, na svoji odpověď, kdy jsem jim znovu zaslala veškeré odstoupení a podklady, opět nereagovali. Dnes jsem zaslala předžalobní výzvu.
1. Krásná zimní teplá bunda Nero, barva: II nero, velikost M. 2. Dámské košilové šaty Tamisen, varianta 3, velikost M, objednávka č. 316405
Požaduji vrácení peněz za zboží vč. poštovného ve výši 1 559 Kč. Za nedodržení lhůty při vrácení peněz, požaduji vrácení poštovného, které jsem uhradila při vrácení zboží, a to celkem ve výši 206 Kč.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitelka dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnila možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitelka ještě nevrátila zboží nebo neprokázala jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebitelce. Spotřebitelce doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschovala.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitelka tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebitelce.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebitelce, aby mu zaslala tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzvala ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitelka nás prostřednictvím e-mailové komunikace informovala, že se spor podařilo vyřešit smírně. Z tohoto důvodu stížnost uzavíráme.