Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:529
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#39211Nekorektní jednání MALL:CZ

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 20 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
29.01.2020, před 5 lety

Lukáš Melvald

Znění stížnosti

Dobrý den,
19/12/2019 jsem vytvořil na MALLU objednávku číslo 114423730. Objednal jsem zboží, kde bylo garantováno dodání do Vánoc. Připlatil jsem si za víkendové dodání, okamžitě zboží uhradil, a vayužil stovkový slevový kupón.
Zboží mělo dorazit v sobotu či neděli před vánoci tj.21/22.12.2019. Nedorazilo nic. V neděli odpoledne jsem volal na MALL, kde mi slečna sdělila, že zboží není ani vyzvednuté a že ho rozhodně do Vánoc nedostanu. Prudil jsem. Slečna mi nabídla, že mi zboží znovu objedná s dodáním v pondělí 23/12/2019 na MALL Shop do Pardubic s tím, že ho uhradím hotově, protože když to objednává ona ze svého jakéhosi účtu, že to jinak nejde. Obj. č. 114501702. Souhlasil jsem s tím, i když to pro mě bylo finančně nevýhodné, ale dárek byl třeba.
Druhý den tj 23/12 jsem jel do MALL Shopu, objednávku jsem vyzvedl, uhradil i dobírkovné a odjel. Později jsem reklamoval v MALLU to, že jsem neobdržel garantované zboží, musel jsem jet 50 km tam a 50 km zase zpátky den před vánoci, kdy všude bylo milion lidi, navíc jsem utratil zbytečně dobírkovné a navíc mi neuznali stovkovou slevu.
Co čert nechtěl v novém roce 2020 mi přišlo zboží, které mi mělopřijít o tom víkendu. Bohužel jsem nebyl doma, tak ho člen rodiny převzal.
Od Štědrého dne řeším reklamaci, na lince mi sdělili, že v takovém to případě pouze přes email vedouci@mall.cz. ovšem tam se nedařilo doručit email, vždy se vracel zpět až snad v půlce ledna se mi nevrátil. Ozval se jakýsi pan MP, který mě v podstatě zamítl cokoli a absolutně nereflektoval mé požadavky a dotazy. Jediné co mi poslal byl kupon na 400 CZK při nákupu zboží na MALLU v hodnotě 500 CZK s tím, že to zboží musí být z jejich skladu.

Jsem nespokojen, protože garantovali dodání a nedodali načas a odmítají zodpovědnost za náklady, které mi vznikly. Cesta z Kutné Hory do Pardubic a zpět + čas + dobírkovné + neuznaná sleva.

Jediné co dopadlo dobře, byl návrat toho zboží co přišel až v novém roce.

Existuje nějaká pomoc tady u Vás?


Požadované řešení

Dostat kompenzaci:
2 hod času dne 23/12/2020 strávené na cestě -> 500 CZK
dopravné autem - 100 x 4 = 400 CZK
vrácené dobírkovné - 25 CZK
neuznaná sleva na novou objednávku - 100 CZK
Celkem 1025 CZK mínus tedy těch jejich 400 CZK z kuponu = 625 CZK.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.2.2020 19:40, před 5 lety

Ohledně zboží vyzvednutého na pobočce platí následující. Nemá-li věc vlastnosti, které byly mezi spotřebitelem a podnikatelem ujednány, mohlo se jednat o nesplnění jakosti při převzetí, což je v rozporu s § 2161 odst. 1 písm. b) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 občanského zákoníku primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit.

V případě odstoupení od smlouvy se dle § 2004 odst. 1 občanského zákoníku závazek zrušuje od počátku. Tzn., že strany si musejí vrátit to, čím původně plnily. Jestliže tedy kupující za zboží zaplatil penězi a nevyžil žádnou poukázku atp., není možné, aby mu takovou formou byly vráceny prostředky, které na koupi vynaložil. Stejně tak není možné nutit k odběru jiného zboží.

Ohledně původně objednaného zboží platí následující. Ze stížnosti není patrné, zda s objednávkou jiného/nového zboží došlo zároveň ke zrušení již uzavřené smlouvy. Pokud byla smlouva zrušena spolu s novou objednávkou, společnost má povinnost vydat spotřebiteli finanční prostředky odpovídající kupní ceně výrobku. Pokud závazek zanikl ještě před (opožděným) vyřízením objednávky, je dodané zboží tzv. neobjednaným plněním. Pro neobjednané plnění platí, že dodal-li podnikatel spotřebiteli něco bez objednávky a ujal-li se spotřebitel držby, hledí se na spotřebitele jako na poctivého držitele. Spotřebitel nemusí na své náklady podnikateli nic vracet, ani ho o tom vyrozumět.

Pokud ke zrušení nedošlo, bylo by dle našeho názoru možné posoudit popsanou situaci jako prodlení prodávajícího u tzv. fixního závazku. Úprava obsažená v § 1980 občanského zákoníku uvádí, že byla-li ve smlouvě ujednána přesná doba plnění a vyplývá-li ze smlouvy nebo z povahy závazku, že věřitel nemůže mít na opožděném plnění zájem, zaniká závazek počátkem prodlení dlužníka. Pokud je tedy možné ze smlouvy dovodit, že šlo o vánoční dárek (např. formulace typu "garance dodání zboží do Vánoc") a spotřebitel logicky nemá zájem na jeho pozdním dodání, zaniká smlouva počátkem prodlení dlužníka. Spotřebitel má pak právo na vrácení již zaplacené peněžní částky odpovídající ceně výrobku. Jelikož došlo k zániku závazku prvním dnem, kdy se ocitl prodávající v prodlení, nemá spotřebitel povinnost zasílat mu zboží, které bylo doručeno až několik dní poté, zpět. Pokud totiž závazek zanikl ještě před vyřízením objednávky, je dodané zboží tzv. neobjednaným plněním. Pro neobjednané plnění platí, že dodal-li podnikatel spotřebiteli něco bez objednávky a ujal-li se spotřebitel držby, hledí se na spotřebitele jako na poctivého držitele. Spotřebitel nemusí na své náklady podnikateli nic vracet, ani ho o tom vyrozumět.

Spotřebitel má v každém případě nárok na vrácení poplatku spojeného s garancí dodání zboží o víkendu, neboť k němu nedošlo. Možnosti uplatnění voucheru a různých slevových kupónů se zpravidla řídí vnitřními pravidly společnosti.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.3.2020 15:36, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.