Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Game pad jsem obdržel jako dárek při nákupu grafické karty. Cena tohoto produktu byla 1Kč, ovšem na stránkách jej firma nabízí za 859 Kč. Po téměř roce používání jsem ho reklamoval, protože ovládací páčka přestala přesně snímat pozici. Požádal jsem o opravu či výměnu, nicméně my bylo zděleno, že dojde ke vrácení peněz, a to ve výši 1 Kč.
Věřím že v této situaci, kdy došlo ke ztrátě produktu v hodnotě 859 Kč a jako náhrada bylo nabídnuta 1 kč, je rozdíl této ceny mým účelně vynaloženým nákladem, neboť jsem musel vynaložit rozdíl této hodnoty aby bylo možné reklamaci úspěšně provést.
Když jsem toto zmínil na reklamačním oddělení, bylo my zděleno, že standardní proces je vrácení peněz, neboť nebylo možné poškozený produkt vyměnit. Tento produkt je v tuto chvíly ( 29.1.2020 ) stále v prodeji, a stránky zmiňují že mají více jak 5 kusů na skladě.
Doufám ve výměnu produktu ( byl jsem s game-padem spokojen ), vyplacení celé hodnoty tohoto produktu ( ve výši, za kterou jej obchodník nabízí ), a nebo vrácení poškozeného produktu.
Gamepad MSI Force GC20 ; sériové číslo S100400010EC410802000234
Doufám ve výměnu produktu ( byl jsem s game-padem spokojen ), vyplacení celé hodnoty tohoto produktu ( ve výši, za kterou jej obchodník nabýzí ), a nebo vrácení poškozeného produktu.
|
Tweet |
Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit.
V případě odstoupení od smlouvy se dle § 2004 odst. 1 občanského zákoníku závazek zrušuje od počátku. Tzn., že strany si musejí vrátit to, čím původně plnily.
Jaké řešení spotřebitel požaduje je obsahem povinného potvrzení, které při uplatnění reklamace vydává podnikatel spotřebiteli (viz § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele). Pořadí nároků tak, jak je uvedené výše v textu, vyplývá ze zákona a je závazné pro obě strany. Tím spíše není možné určité nároky "přeskočit" v neprospěch spotřebitele a přistoupit k řešení, které zjevně nejvíce vyhovuje podnikateli. Odstoupení od smlouvy je až posledním a krajním řešením.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.