Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zástupce společnosti Auctio Energia s.r.o., Lidická 700/19, Brno velmi sofistikovaně přesvědčil mojí maminku, která uvěřila a bohužel podepsala plnou moc, resp. smlouvu na výhodnější nabídku na dodávky energie. Navíc žádné tyto podepaané dokumenty nedostala - ani kopie. V současné době zřejmě přes tzv. operátora trhu vypověděla Česká regionální energetika stále platnou smlouvu s dodavatelem EON. Jelikož nebyla dodržena smluvní doba, zaslal E ON pokutu za nedodržení smlouvy.
Bohužel, se nemohu dopátrat, kdo nyní za maminku může jednat ve věci dodávky energie.
doodávky energie
Žádáme tímto, a to velmi naléhavě, aby se nám statutární zástupce Auctio Energia s.r.o., ozval a projednal další kroky.
Je opravdu nutné, aby již stát něco v této záležitosti podnikl, neb staří lidé jsou obětmi těchto nekalých podomních praktik a platí za svoji důvěřivost.
|
Tweet |
Podnikatel (zprostředkovatel energetické aukce) má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná.
Pokud by strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.
Uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek.
Nemá-li spotřebitel k dispozici ani kopii smluv, ze kterých by mohl zjistit zmocněnce, je nutné kontaktovat přímo společnost, a to nejlépe ve formě doporučeného dopisu; je-li to možné, tak i osobně.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.