Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Zamitnutá reklamace s uvedením poškozením "vniknutí kapaliny do přístroje"
dovybaveni telefonu: ochranné sklo, obal
použiti: 10 lete dítě, z 80 procent doma na hraní her, občas do školy
stav: bezproblémové fungovaní, až poslední půlrok se často zasekával
reklamace č.1
19.11.2019 na reklamačním oddělení Alzy
Popis závady: telefon se zasekává dělá si co chce, při převzetí v pobočce začal zničehonic sám přehrávat hudbu
Stav: záda mají velký škrábanec, další otluky, pravý roh lehce ťuklý,
-z naší strany zákazníka evidentně nic takového na telefonu není vidět (snad pod lupou), ale bez těchto údajů pracovník odmítl zboží k reklamaci převzít.
Reklamace byla zamítnuta a zboží vráceno 17.12.2019
-příčina zamítnutí tvrzení "mechanické poškození" po zjevné kontrole stavu telefonu pracovníkem reklam. oddělení Alzy a našem nesouhlasu, pracovník Alzy přišel s dalším uvedením "vniknutí kapaliny do přístroje" a byla nám předaná Servisní zprava:
Reklamace u distributora VSP Data a.s. 2.12.2019, zde už distributor uvádí vnější vzhled "používaný" bez těch přídomků "škrábanců a otluků", dále byl telefon poslán servisnímu středisku distributora Witty Trade, kteří uvádí reklamace zamítnuta "z důvodu mechanického poškození vniknutím kapaliny v oblasti zákl. desky"
Pracovník reklamačního oddělení Alzy konstatoval že těchto telefonů této značky a typu se jim vrací k reklamaci hodně, a reklamace je vždy zamítnuta "z důvodu vniknuti kapaliny…".
Následně byl námi téhož dne sepsán protokol o nesouhlasu se způsobem reklamace a téhož dne 17.12.2019, bylo pracovníkem rekl. oddělení Alzy přijato zboží k reklamaci:
reklamace c.2
17.12.2019 pracovník reklamačního oddělení Alzy vystavil další reklamaci "příjemka do opravy" se stejným textem a uvedením nesouhlasím s vyřízením předchozí reklamace
16.1.2020 mi přišlo emailem zamítnutí a zboží je připraveno na pobočce, které jsem jsem si z uvedených důvodů výše nepřevzal.
Kromě "mechanického poškození" bych rád uvedl, že v reklamačním řádu Alzy je uváděno "Reklamaci včetně odstranění vady Alza vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace", zboží bylo předáno k reklamaci č.2 dne 17.12. a sms a emailem o zamítnuti reklamace a vyzvednuti na prodejně ráno 16.1.2020 -pokud to počítám tak výzva na vyzvednuti je 31. den od převzetí reklamace
mobilní telefon Xiaomi Redmi 4X LTE 32GB, sn:861187034822208
Pokud je vadná zákl. deska telefonu předpokládám, že se jedná o neopravitelnou vadu a optimální stav buď stejný nový telefon a nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.