Počet nahlášených stížností: | 78 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
od vozidla které náhle nebezpečně vjelo přímo přede mě, když jsem předjížděl v levém pruhu, odlétl kámen a rozbil mi čelní sklo auta. Řidiče jsme se pokoušeli já i spolujezdkyně gestikulací zastavit, ale ignoroval nás a od nehody ujel. Policii jsme nevolali. Stihli jsme si napsat SPZ a dohledali, kde je pojištěn. Kontaktovali jsme Kooperativu a poslali přesné údaje, jak nehodový děj proběhl, svědeckou výpověď, likvidátor si škodu nafotil a začalo šetření.
Výsledkem bylo zamítavé stanovisko, kde se pojištovna Kooperativa nikterak nesnaží odůvodnit své rozhodnutí a tvrdí, že děj nebyl dostatečně prokázán. Dále uvádí, že svědectví spolujezdkyně (přítelkyně) není nestranné a nezávislé.
Podal jsem odvolání a chtěl vysvětlit, jak k danému právnímu posouzení pojišťovna dospěla. (pojišťovna si uzurpuje právo rozhodnout sama a ignoruje svědeckou výpověď. Tvdí, že i kdybychom se na místě s Pojištěným shodli a podepsali, stejně bude stanovisko zamítavé.)
Docházíme tímto k zajímavému precedensu, kdy všechny tyto události zjevně nemohou být proplaceny, protože je dle pojišťvny nejde s jistotou prokázat.
V autě nevozíme obvykle cizí lidi, kteří by byli dostatečně nestranní (ba právě jen rodinné příslušníky, kamarády, partnery) a řidič, jehož auto toto způsobilo to také nemůže s jistotou říci neboť se nedívá při jízdě dozadu.)
Neplatí ani případná shoda s Pojištěným, podepsaná na místě nehody.
Kameru v autě nemám, není to má povinnost. A stejně nelze říci, zda by kamera letící kamen zachytila.
K čemu si platíme povinné ručení, když s námi pojišťovna zachází tímto stylem? A ignoruje jediný platný důkaz a to výpověď svědka, který viděl děj tváří v tvář?
Podávám druhé odvolání a na základě zkušeností ostatních lidí z tohoto webu i ostatních je patrné, že pojišťovna tyto spory nehodlá řešit.
Obrátím se tedy dle rady DTESTU na Ombudsmana České asociace pojišťoven a pokud ani tam neuspěji, podám trestní oznámení neboť se cítím plně v právu a hrubě se mě nelíbí chování pojišťovny a u které mám mimo jiné produkt životního pojištění.
S pozdravem a díky za komentář,
Jiří Šlajs
Povinné ručení, pojištění odpovědnosti
Požaduji zaplatit výměnu čelního skla - cena cca 5000 Kč z Povinného ručení pojištěného řidiče.
Pojišťovna evidentně zneužívá svou pozici dle zákona 168/1999 o pojištění vozidel a nehodlá řešit škodní událost, která je dostatečně prokázána a splňuje podmínky uvedené v zákonu č. 168/1999 Sb. §6
Ignoruje svědeckou výpověď a ještě upozorňuje, že svědectví přítelkyně je nerelevantní - bez bližšího vysvětlení jak k tomuto došli.
K popisu, proč je stanovisko zajímavé uvádí jen kusou větu, že řidič pojištěného vozidla nemohl v podstatě děj vidět.
Všichni platíme povinné ručení, aby se z něho hradily škody na jiných vozidlech.
Kamera nepatří do povinné výbavy vozidla a není možné ji vynucovat ani podmiňovat.
Řidiče ne vždy zastavíte a ani šetření Policie na místě by ničemu nepomohlo. Povinnost volat Policii po této události nebyla dle zákona splněna, proto jsme ji nevolali.
|
Tweet |
Pojišťovna má ze zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla povinnost nahradit poškozenému škodu způsobenou provozem vozidla uvedeného v pojistné smlouvě. Za škodu se považuje újma vzniklá poškozením věci a ušlý zisk. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Pokud spotřebitel s likvidací pojistné události nesouhlasí, měl by nesouhlas se šetřením pojistné události zaslat pojistiteli a požadovat znovu prošetření případu.
Nebude-li spotřebitel úspěšný, bude vhodné vyhledat právní služby a obrátit se na příslušný soud, případně je možné vymáhat škodu i po samotném škůdci. Je také možné se se škůdcem spojit a domluvit se na společném postupu. Škůdce by například mohl oslovit také mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při ČOI, jelikož je s pojišťovnou ve smluvním vztahu, což je pro tuto variantu řešení podmínkou. Bližší informace viz https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Na žádost společnosti zveřejňujeme její obecné vyjádření k podaným stížnostem:
„Pokud klient není spokojen se službami společnosti Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group, může podat písemně či ústně stížnost na jakékoli kontaktní místo této pojišťovny, jejichž seznam je uveden na internetových stránkách www.koop.cz. Pro urychlení vyřízení stížnosti však doporučujeme adresovat stížnost na adresu pro doručování Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group, Centrum zákaznické podpory, Brněnská 634, 664 42 Modřice případně na e-mailovou adresu info@koop.cz“