Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
23.1.2020 jsem v e-shopu firmy SUNTECH computer s.r.o. objednal počítačovou skříň "Eurocase WP-01, Mini ITX skříň, 60W zdroj, černá". Název skříně je totožný s popisem zboží na faktuře. 27.1.2020 jsem zboží vyzvedl na dobírku z pobočky České pošty. Po otevření zásilky jsem zjistil, že součástí dodávky není externí zdroj o výkonu 60W. Zaslal jsem tedy ještě týž den (27.1.2020) reklamaci na email prodejce (info@suntech.cz) s požadavkem, aby chybějící externí zdroj dodal. 29.1.2020 jsem obdržel informaci od prodejce, že externí zdroj se k počítačové skříni nedodává. Zkontroloval jsem e-shop prodejce, kde jsem zjistil, že prodejce již upravil popis zboží, kde uvádí, že zmíněný externí zdroj není součástí dodávky. Jenže v popisu zboží na faktuře je zmíněný externí zdroj uveden. Takže prodejce SUNTECH computer s.r.o. jedná podvodně, a nechce dostát svým závazkům.
Cena externího zdroje o výkonu 60W pro tento typ počítačové skříně se pohybuje okolo 400 Kč.
Děkuji za uveřejnění a také za případnou pomoc při řešení této záležitosti.
počítačová skříň "Eurocase WP-01, Mini ITX skříň, 60W zdroj, černá"
Počítačovou skříň nemohu vrátit a proto požaduji po prodejci, aby dodal jím inzerované zboží tak, jak uvedl v době objednání na svém e-shopu a následně na faktuře.
Zatím čekám na odpověď prodejce na email, který jsem mu zaslal s informací, že jedná podvodně a s výzvou k dodání chybějící součásti zboží (externí zdroj 60W).
|
Tweet |
Pokud nebylo dodáno zboží v odpovídajícím množství, jedná se o vadu, za kterou je odpovědný prodávající. Vzhledem k tomu, že zboží bylo reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, platí právní vyvratitelná domněnka, že zboží bylo vadné již při převzetí. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí (tedy, že byly dodány všechny části). Zamítnutí reklamace je proto nutné přesvědčivě zdůvodnit.
Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den pane Lajoši, jak jsme Vám již sdělili emailem v reakci na Vaši reklamaci. Jedná se o chybnou dodávku, vadu nejsme schopni odtranit. Zašlete nám zboží k reklamaci, bude řešeno odstoupením od smlouvy.
Aby Vám s s vyřizování reklamace nevznikly další náíklady, můžete nám reklamované zboží nám zaslat bezplatně prostřednictvím sběrných míst sítě Zásilkovna.cz. Řádně zabalený balíček přineste na podací místo Zásilkovny, viz : www.zasilkovna.cz/pobocky. Na místě nahlaste obsluze, že si přejete zaslat balík do suntechu (nutné znát naše ID, které je 98534426). Po doručení Vám bude vystaven dobropis.
Dobrý den.
Uvedené zboží Vám nemohu vrátit, proto trvám na dodání kompletní dodávky tak, jak byla uvedena na Vašem e-shopu v době objednání, tedy počítačová skříň "Eurocase WP-01, Mini ITX skříň, 60W zdroj, černá" včetně externího zdroje Seasonic 60W.
Dobrý den pane Lajoši, vadu nejsme schopni opravit. Výrobek máme k dispozici pouze ve stejném provedení, jaké jste obdržel. Prosíme o jeho vrácení. Děkuji za pochopení.
Dobrý den společnosti SUNTECH computer s.r.o.
Vidím, že nejste ochotni dostát svým závazkům. To, že mi nabízíte vrácení zboží, není žádný vstřícný krok, to bych mohl i bez Vašeho svolení. To že mi nabízíte možnost vrátit zboží bez placení dopravy je pouze poloviční vstřícný krok, protože jste mi nenabídly vrácení platby za dopravu při objednání (107 Kč).
Ve výsledku Vás chápu, že jste udělaly chybu a nabízeli zboží, které nemáte.
Ale pochopte Vy mne. Zboží již nemohu vrátit a proto by bylo z Vaší strany skutečným vstřícným krokem, kdyby jste inzerovaný ale nedodaný externí zdroj Seasonic 60W dodaly na Vaše náklady.
Děkuji za vstřícný krok, který jste měly udělat automaticky, a ne se schovávat za to, že "nejste schopni".
Dobrý den pane Lajoši, pokud bychom byli schopni řešit situaci jiným způsobem, pak bychom Vám rádi vyhověli. Bohužel zde to jinak nejde, nemáme možnost dodat jiné zboží.
Jak nám balíček bezplatně zaslat jsme Vám napsali. Vrácení platby za dopravu u reklamovaného zboží považujeme za samožejmost. Proto jsme to explicitně neuvedli. Děkuji
Dobrý den společnosti SUNTECH computer s.r.o.
Psal jsem, že již nemohu vrátit vámi nepravdivě inzerovaný výrobek "Eurocase WP-01, Mini ITX skříň, 60W zdroj, černá".
Takže neděkuji za vstřícnost, kterou jste vlastně vůbec neprojevily.
Pouze jste mi nabídly to, na co mám nárok.
Ukončuji tuto kauzičku s konstatováním, že jednání společnosti SUNTECH computer s.r.o. je otřesné.
S ohledem na posledně uvedené vyjádření spotřebitele považujeme věc za uzavřenou, a proto tímto stížnost uzavíráme.