Společnost


Rychlé řešení pohledávek s.r.o.

Počet nahlášených stížností:11
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#39243Vymáhání dluhu, který nemám

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 8 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
30.01.2020, před 5 lety

Milena Doušková

Znění stížnosti

Problémy i po roce kvůli jednomu telefonu

Začalo to jedním telefonátem. Byla mi podána nabídka na aukci ohledně plynu. Zlepšení a slevnění. Protože jsem v ID, každá koruna je dobrá. Souhlasila jsem, ale nikdo nikdy mi neřekl, že tímto ano v telefonu může pan H* za mne podepisovat smlouvy. Tohle jsem nechápala a nikdy nepochopím. Měla jsem za to, že mi vyberou vhodnou, levnější firmu a já ji přijmu a sama podepíši. Můj omyl a moje hloupost. Protože se mi takové jednání nelíbí, měla jsem docela velkou spoustu telefonů s panem H., bývalým jednatelem firmy IT s.r.o. Nakonec jsme se po telefonu dohodli o mém odstoupení od pochybné smlouvy po telefonu.

Jaké bylo moje překvapení, když do dvou měsíců jsem byla přeřazena do firmy Energie pro tebe.

https://www.energieprotebe.cz/

Domluva byla velmi složitá tak jsem se obrátila na ČOI a nakonec díky jsem se přešla zpět bez uvalení sankcí ke svému původnímu dodavateli a jsem tam dodnes. Za což jim velmi děkuji.

Víte jako bylo moje překvapení když se po roce ozvala firma:

Rychlé řešení pohledávek s.r.o Praha, za kterou se podepisuje paní Kristýna D.

Poslala mi dopis bez razítka s tím, že firmě dlužím 6 200,-. 5 000,- je pokuta a 1 200,- je na administrativní výlohy. Docela jsem koukala, protože jsem vůbec nevěděla o co jde a tak začala čilá korespondence s paní Davidovou po mejlu. Nakonec jsem zjistila, že tahle firma skoupila "pohledávky" od Patrika M., který je převzal od onoho mě známého Davida Horenského. Pan M. podle jeho telefonu převzal po H. jeho firmu a prostě vzal všechno co našel a odprodal je firmě Rychlé řešení pohledávek s.r.o Praha. Nevím za kolik, ale najednou jsem se ocitla na seznamu dlužníků nějaké paní Davidové.

Nakonec jsem se dokázala spojit s panem M. Ano, po telefonu velmi hodný pán, dokonce mám prý firmě říct, ať se s ním spojí, že to dá do pořádku, protože jsem mu vysvětlila, že smlouva spanem H. byla nakonec dokončena tím, že mne předfal firmě energie pro tebe. To, co se dělo potom už nebyla jeho věc.  Pan M. nedal do pořádku nic a já jsem bombardována mejly od pí. D.. Začala jsem se bránit a chtěla jsem důkazy toho, že jim něco dlužím a to prosím s podpisem a razítkem. Řekla mi, že ona nemusí nic dokazovat a že pohledávka je platná. Tak jsem chtěla ať mi pošle splátkový kalendář se všemi náležitostmi ať mám něco v ruce. Poslala mi papír bez podpisu a bez razítka. Takový, který si mohu kdykoliv napsat a poslat komukoliv a vymáhat po něm peníze.

Tak tohle byla poslední kapka. Proto píšu tento doklad a posílám na ČOI a všem zainteresovaným. Navíc se ho chystám medializovat, protože takové jednání se nesmí nikomu dovolit. Jsme snad v právním státě.


Požadované řešení

Chci poradit, kam se dál obránit a jak potrestat takové jednání.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.2.2020 16:03, před 5 lety

Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitelka jistá tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoli částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.

O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy Rychlé řešení pohledávek s.r.o. Neexistuje-li dluh spotřebitelky vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat. Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.9.2020 13:30, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.