Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po koupi ojetého vozidla v době prodeje bez závad.V kupní smlouvě není uvedena žádná závada.Po ujetí 60km-závada na motoru,která brání provozu na pozemních komunikacích.Potvrzeno servisem ŠKODA.Vadný katalyzátor,neoprávněná manipulace s řídící jednotkou-vymazání zaznamenané závady.Nedodržení předepsaných úkonů servisování,dle podmínek výrobce.Servis (dle servisní knížky)prováděl pouze pneuservis a speditérská organizace bez potřebného vybavení
Prováděna pouze výměna oleje v motoru.Po celou dobu provozu vozidla prodejcem,neprovedená výměna zapalovacích svíček(130000 km).
Předepsáno max.po 60000 km.
Zaslané dopisy a Předžalobní upomínka.Prodejce přestal komunikovat.
Odmítá se bavit o slevě z kupní ceny (nákup nového katalyzátoru).
Automobil ŠKODA CITIGO, SPZ 8B3682,datum výroby 11.06.2012.,VIN TMBZZZAAZDD600446
Požaduji slevu z prodejní ceny(navrácení finanční částky 29.173,-Kč.
Cena nového originálního dílu,potvrzená autorizovaným servisem Škoda auto v Třebíči.Jinak je vozidlo nepojízdné a při technické kontrole,
která má být 04.06.2020.by vozidlo neprošlo emisní kontrolou,a byl by mi odebrán TP.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil (v daném případě je podstatné, že vada nebyla uvedena v předávacím protokolu). Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.