Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, zakoupil jsem džbán TESCOMA Džbán TEO, 2,5 l, zelená. Bohužel jsem se při koupi přehlédl, že tento džbán není vybaven luhovacím sítkem a nádobou na chlazení. Zjistil jsem to až při rozbalení zboží doma. Konvici jsem si nechal za 19 Kč uložit v Mall boxu. Hned druhý den jsem se zastavil na Mall pobočce v Plzni a konvici vrátil s tím, že mi budou peníze zaslány na účet. Peníze mi sice byly vráceny, ale jen za konvici a oněch 19 Kč mi tvrdí, že na ně nemám nárok. Nejde mi o těch 19 Kč, jako o to, že se domnívám, že mám nárok na jejich vrácení a dochází tak ke klamaní spotřebitele. U mé osoby jde o 19 Kč u jiných osob to může být výše a proto jsem se rozhodl situaci řešit.
kód zboží 525958001
Požaduji informaci zda jsem v právu já a nebo společnost Mall.
|
Tweet |
Dle § 1832 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky a to včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal. Jestliže spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který podnikatel nabízí, tak dle § 1832 odst. 2 občanského zákoníku vrátí podnikatel spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Pro posouzení řešené věci je tak rozhodující, z jakých jiných možných variant dodání měl spotřebitel na výběr. Je-li tato varianta dodání nejlevnější, pak má spotřebitel zcela jistě právo na úhradu nákladů na dodání.
Náklady spojené s odesláním zboží zpět podnikateli z důvodu odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů bez udání důvodu však nese již spotřebitel.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.