Počet nahlášených stížností: | 44 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost Skylink zvýšila k 1. únoru 2014 servisní polatek, mě o této skutečnosti neinformovala a tudíž jsem neměl možnost odstoupit od smlouvy a před pár dny mě postavila před hotovou věc a zákazníku zaplať zvýšený polatek. Já se zvýšením poplatku nesouhlasím a od smlouvy bych chtěl ihned odstoupit, ale to už v 2 měsíční lhůtě nelze, ta je díky neinformování zákazníků Skylinkem nenávratně pryč. Dočetl jsem se, že Skylink byl i sankciován ČTÚ, ale to je mě jaksi k ničemu.
Proto se chci zeptat, jaké jsou mé možnosti ?
Servisní poplatek
Ukončení smlouvy.
|
Tweet |
Podnikatel má dle zákona o elektronických komunikacích povinnost informovat spotřebitele o změně smlouvy, která vede ke zhoršení jeho postavení a o jeho právu na ukončení smlouvy ke dni nabytí účinnosti této změny, a to bez sankce, jestliže nové podmínky nebude spotřebitel akceptovat.
Nesplnil-li poskytovatel služby tuto povinnost, spotřebitel by měl vyúčtování služby reklamovat. Ve vyřízení reklamace by pak společnost měla spořebitele dodatečně informovat o změně a měla by mu poskytnout přiměřenou dobu na ukončení smlouvy.
Spotřebitel také může podat podnět Českému telekomunikačnímu úřadu.
V této souvislosti bychom rádi upozornili na osobitost služby Skylink, která spočívá v tom, že jde o systém předplatného, tj. za služby platí zákazníci předem. Při zájmu o poskytování naší služby musí zákazník aktivně zareagovat, tj. zaplatit předem servisní poplatek dle aktuálního ceníku. V případě, že servisní poplatek uhrazen není, dojde k zastavení poskytováni služby a smlouva automaticky zaniká bez jakýchkoliv sankcí. Při zaplacení servisního poplatku dle aktuálního ceníku zákazník současně vyjadřuje svůj souhlas s aktuálními Všeobecnými obchodními podmínkami a ceníkem. Co se týká zvýšení Servisního poplatku od 1.2.2014, na tuto skutečnost jsme upozorňovali zákazníky na našich webových stránkách, což je odpovídající komunikační kanál dle platných Všeobecných obchodních podmínek. V případě zákazníka, pana Štěpána, tím, že neuhradí Servisní poplatek v podstatě od smlouvy odstoupí, služby na kartě se zastaví a nevznikají žádné sankce.
Kdyby tomu bylo tak, jak uvádíte, neměl bych nic proti, bylo by to férové a nebylo by zapotřebí mé stížnosti. Realita je ovšem jiná ! O předplacenou službu se defakto jedná, problém je v tom, že v všeobecných obchodních podmínkách společnosti Skylink není o " PŘEDPLACENÉ SLUŽBĚ " ani zmínka a naopak je zákazník v pozici, kdy je uvázán smlouvou !!!
Ciace z obchodních podmínek :
8. DOBA TRVÁNÍ SMLUVNÍHO VZTAHU
8.1. Smlouva je uzavřena na dobu neurčitou, není-li
dohodnuto jinak.
8.2. Smlouva může být ukončena písemnou dohodou
smluvních stran, uplynutím sjednané doby
jejího trvání nebo, v případech stanovených ve
Smlouvě nebo v zákoně, odstoupením od Smlouvy
nebo výpovědí Smlouvy.
8.8. Odstoupení od Smlouvy je účinné okamžikem
doručení písemného oznámení o odstoupení druhé smluvní straně. V oznámení o odstoupení
je Uživatel povinen uvést číslo své karty. Pro vyloučení
jakýchkoliv pochybností v případě odstoupení
od Smlouvy ze strany Poskytovatele se za
jeho doručení Uživateli bude považovat okamžik
deaktivace karty.
Takže znovu, jaká je realita ? Něco jiného máte ve všeobecných podmínkách a něco jiného prezentujete zde na veřejnosti. Jde mi o jediné, u Vaší společnosti končím a nerad bych se dočkal dne, kdy mi oznámíte, že Vám dlužím servisní poplatek za několik let.
Předem děkuji za odpověď.
Dle všeobecných obchodních podmínek může kterákoli ze stran vypovědět smlouvu, je-li porušena druhou stranou podstatným způsobem. Za podstatné porušení smlouvy se mimo jiné považuje povinnost platit řádně a včas poplatky a předplatné. Poplatky se rozumí peněžní částky stanovené v aktuálně platném ceníku na stránce www.skylink.cz, které nejsou vázány a ze strany Poskytovatele účtovány za poskytování přístupu k neplaceným či placeným programům a službám, nýbrž jsou účtovány výlučně za provoz, administraci, technické zajištění a podporu poskytování (včetně provozu zákaznického servisu) služby Skylink. Této definici odpovídají servisní poplatky. Z důvodu podstatného porušení smlouvy lze od smlouvy i odstoupit dle b. 8.6 všeobecných podmínek. Odstoupení je adresované právní jednání, které by mělo dojít do sféry druhé smluvní strany. V tu dobu nabývá účinnosti. Ve všeobecných obchodních podmínkách je v b. 8.8. poslední věty uvedeno, že pro vyloučení jakýchkoli pochybností v případě odstoupení od smlouvy ze strany Poskytovatele se za doručení odstoupení považuje okamžik deaktivace karty. Spotřebiteli by tedy stačilo prokázat, že mu karta byla deaktivována. Jedná se o oprávnění, které poskytovatel nemusí využít. Na druhou stranu odstoupení od smlouvy je z hlediska technického a nákladovosti pravděpodobně pro poskytovatele výhodnější variantou.
Pokud by přeci jenom k deaktivaci nedošlo, doporučujeme spotřebiteli, aby uplatnil výpověď písemně a uschoval si její kopii a doklad o doručení.
Vzhledem k tomu, že podnikatel již nevyužil možnosti reagovat, tímto stížnost uzavíráme.