Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V roce 2019 10.12 jsem převzal zboží (el. kytara s matným lakem satin black
v hodnotě 35 778 kc po necelém 2 měsíčním užívání této kytary a dotyků rukou a prstů se na laku objevili stíny od prstů které nejdou odstranit nevím jestli můj pot je agresivní ale mám pocit že toto by se nemělo stát.je to pouze v jednom místě ne po celém těle této kytary. pochopil bych kdyby se toto dělo třeba po 5 letech užívání ale po dvou měsících to je asi něco špatně .společnostiGear4music jsem poslal foto kde se stíny ukázaly a reklamaci neuznali z důvodu užívaní kytary a že se toto děje a kytara nebude vždy vypadat jako nová ! jejich vyjádření na moji reklamaci.
Schecter C-1 SLS Evil Twin, Satin Black výrobní č . kytary W19061187
tato společnost by měla alespoň poslat mé foto odborníkovi na laky a ten by měl dát vyjádření zda se to co se mě za 2 měsíce užívání zboží stalo může dít. já požaduji nové zboží a nebo vrácení peněz. potrpím si na estetiku mého nástroje a nespojím se s tím že že budu mít po 2 měsících na mé kytaře dva fleky které jdou hodně vidět!
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud je věc vadná, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 občanského zákoníku primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit.
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.