Počet nahlášených stížností: | 500 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. Jak už jsem psal se společností Vevio mám opravdu špatné zkušenosti jak s dodáním,tak celkově s komunikací. Objednal jsem si celkově 3 věci v hodnotě cca 3000.-kč t toho mně přišly dvě - jednalo se o bundu velikost L a mikinu velikost L kterou běžně nosím. Obě tyto věci měli velikost L, ale rozměrově by to obléklo sotva dítě ve věku 14 let..tzn velikostně to spíše odpovídalo menší M. Když mě po dlouhé době psali, že poslední třetí věc nedorazí, že se jim to ztratilo někde cesto a že mně pošlou peníze na účet, obratem jsem jim psal o možnosti výměny zboží za větší. Do teď jsem nedostal zpětnou vazbu, peníze na účet nedorazily a nevím jak dál. Všiml jsem si, že na instagramu vystupují dál ale pod jinou značkou a podvody dál pokračují. Potřebuju poradit jak dál
toto mě přišlo:
Vážený zákazníku,
je nám to velice líto, ale Vaše balíčky: Pánská zateplená sportovní souprava 23 za 1139,- ztratila zásilková služba.
Pokud si přejete vrátit peníze pošlete nám prosím číslo účtu, kam máme částku zaslat.
Všechny ostatní položky z objednávky byly úspěšně odeslány.
Omlouváme se za způsobené komplikace a děkujeme za pochopení.
S přátelským pozdravem,
Artur Hrneček
Zákaznická podpora Vevio
Bohužel....nic se nedějě
Vevio
odstoupení od smlouvy, navrácení peněz
|
Tweet |
Ohledně nedoručeného zboží platí následující. Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky). Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a na vrácení zaplacené peněžní částky.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Ohledně reklamace vadného zboží platí následující. V popsaném případě by se mohlo jednat o nesplnění jakosti při převzetí, což je v rozporu s § 2161 odst. 1 písm. zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 občanského zákoníku primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit. Uplatnit práva z vad lze na kterékoliv pobočce prodejce, případně i na adrese sídla společnosti.
Společně pro obě situace pak platí, že při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (viz úprava domněnky doby dojití v § 573 občanského zákoníku). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy, zboží určeného k reklamaci) dojití, platí, že řádně došlo (viz § 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.