Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#3928Neuznaná reklamace - 3x reklamováno a nefunkční

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 měsíců 21 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.07.2014, před 10 lety

Mirek Cipel

Znění stížnosti

7.7.2012 jsem zakoupil televizor PHILIPS 55PFL6606H v prodejně OKAY elektrospotřebiče Pilnáčkova 410/7, 500 03 Hradec Králové. Televizor jsem vybíral hlavně z důvodu že umožňuje nahrávání pořadů na externí disk to se však od začátku ukázalo jako velký problém konkrétně k tomu aby bylo možné vybrat pořad který se bude nahrávat je třeba použít funkci "Zobrazení programového průvodce". Tato funkce však funguje velmi špatně a to tak že mnohdy prostě nezobrazuje žádná data o vysílaných programech a nebo chybná data a proto nelze vybrat program k nahrávání. Nepomohla ani několikerá aktualizace firmware. Proto jsem se rozhodl výrobek reklamovat 3.5.2014 - vráceno z reklamace 28.5.2014 jako "Opraveno výměnou součástky:deska SSB" závada se však projevovala stále proto reklamováno znovu 13.6.2014 - vráceno z reklamace 24.6.2014 - "Oprava zamítnuta z důvodu: závada se neprojevila". Proto jsem mobilem nafotil obrazovku televizoru s chybnými daty funkce "Zobrazení programového průvodce" a znovu reklamoval 27.6.2014 - vráceno z reklamace 27.7.2014 jako "Přístroj je v pořádku - rozpor s kupní smlouvou neřešen". Takže mám ve výsledku přístroj po 3 reklamacích který jen obtížně mohu použít k tomu proč jsem si ho koupil a ze strany OKAY s.r.o je všechno v pořádku!


Produkt

PHILIPS 55PFL6606H


Požadované řešení

odstranění závady a nebo vrácení peněz pokud to je neopravitelné


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.8.2014 12:39, před 10 lety

Pokud je u výrobku v jeho popisu deklarovaná určitá vlastnost, prodávající je v souladu s ustanovením § 616 zák. č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, odpovědný za soulad faktických a deklarovaných vlastností. V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou, má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
Bylo by tedy žádoucí, aby se prodávající zabýval tvrzeným rozporem a neodůvodňoval reklamaci obecnými tvrzeními, pokud spotřebitel poskytl o existenci rozporu důkaz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.8.2014 09:37, před 10 lety

Vážený pane Cipele,
důkladně jsme celý průběh reklamací vašeho výrobku prošetřili. Zároveň jsme také komunikovali s výrobcem a níže prezentujeme vysvětlení problému.

Internetový elektronický programový průvodce (IP EPG) stejně jako běžný programový průvodce (EPG) je vysílaná služba (což také platí o všech televizních programech), kterou vytvářejí a vysílají nejrůznější poskytovatelé a vysílací společnosti. Pokud televizor správně přijímá a zpracovává vysílaná data (což v tomto konkrétním případě je potvrzeno) a tato data obsahují některé chybné údaje, nelze tyto chyby reklamovat u dodavatele nebo výrobce televizoru. Zrovna tak, jako není možné u dodavatele televizoru reklamovat náhlou změnu vysílaného televizního programu nebo výpadek vysílače. Právě z těchto důvodů televizor obsahuje jak internetového průvodce, tak i běžného programového průvodce (předávaného vysílaným multiplexem) aby si zákazník pro sebe vybral lepší volbu. Doporučujeme tedy použít běžného programového průvodce (EPG), pokud není spokojenost s tím internetovým.

Bohužel, ale na základě prošetření celého průběhu reklamace musíme potvrdit naše původní stanovisko, které vám bylo také sděleno na naší prodejně a vaši reklamaci zamítnout.

Věřím, že jsme celou záležitost dostatečně vysvětlili a že i v budoucnu zůstanete našim spokojeným zákazníkem.

Marek Planeta
Vedoucí oddělení péče o zákazníka

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
11.8.2014 18:07, před 10 lety


Mirek Cipel

Dobrý pane Planeto,

jak již jsem uvedl televizor jsem si vybral hlavně z důvodu funkce nahrávání pořadu na disk. Doma vlastním ještě jeden TV přijímač značky SAMSUNG který je rovněž vybaven funkcí nahrávání pořadu na disk. Pokud se rozhodnu nahrát zvolený pořad na TV SAMSUNG tak se bez problému nahraje ale pokud se ten samý program snažím nahrát na zakoupené TV PHILIPS tak nahrávání nefunguje. Logicky se tedy nabízí otázka jak to že jedna TV funguje a druhá ne když obě používají stejný signál. Jak je možné že OKAY s.r.o. tvrdí že celou reklamaci důkladně prošetřil a přitom jen mechanicky opisuje tvrzení výrobce a přehazuje zodpovědnost na vysílanou službu místo toho aby si ověřilo zkutečný stav věci?
Dále již na začátku své předchozí stížnosti uvádím že televizor jsem si vybral hlavně z důvodu že umožňuje nahrávání pořadů na externí disk. Když jsem si televizor kupoval tak na prodejně mě bylo několikrát potvrzeno že televizor umožňuje nahrávání pořadů a tato funkce televizoru je také detailně popsána v uživatelské příručce televizoru na straně 28 a 29 v kapitole "Nahrávání televizních pořadů". V této kapitole je také uvedeno že aby nahrávání fungovalo musí být "Průvodce programem" přepnut do režimu sítě to znamená do režimu IPEPG. Jinými slovy to že mě je nyní ze strany "profesionálů" z OKAY s.r.o. doporučováno přepnout "Průvodce programem" z režimu sítě IPEPG do běžného režimu EPG znamená že nemohu použít funkci televizoru "Nahrávání televizních pořadů". Proto se nyní cítím poškozen že ačkoliv jsem při nákupu žádal televizor s funkcí nahrávání a byl mě tak ze strany OKAY s.r.o. takto prezentován a také jsem si za tuto funkci připlatil nyní mě to samé OKAY s.r.o. doporučujete nastavení televizoru které funkci nahrávání de-facto neumožňuje. Z tohoto postupu si také každý může udělat jasnou představu o serióznosti přístupu k vyřizování reklamace ze strany OKAY s.r.o.
Závěr: tato reklamace je pro mě velké zklamání z přístupu ze strany OKAY s.r.o., ačkoliv mě jejich "profesionálové" doporučili tuto TV s funkcí nahráváním pořadů nyní když se ukázala tato funkce jako problematická nic neřeší a jen mechanicky opisují vyjádření výrobce a přehazují zodpovědnost na cituji "vysílanou službou" - takto jsem si reklamaci u "profesionálů" opravdu nepředstavoval.Ve výsledku mám přístroj po 3 reklamacích který jen obtížně mohu použít k tomu proč jsem si ho koupil a ze strany OKAY s.r.o. je všechno v pořádku!

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.8.2014 16:37, před 10 lety

Je-li předmětná funkce chápána jako služba digitálního vysílání, prodávající nenese odpovědnost za její obsah. V takovém případě by prodávající skutečně odpovídal za to, že televize umí data přijmout a zpracovat. Tento fakt by v tuto chvíli již musel posoudit soudní znalec, který by také spotřebiteli vysvětlil věc po technické stránce. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.4.2015 11:40, před 10 lety

Vzhledem k tomu, že se spotřebitel rozhodl nevyužít možnosti dále reagovat, tímto stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.