Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 16. 7. 2019 jsem zakoupil v prodejně Elektroworld Zličín nový NB Asus za prodejní cenu 9.583,- Kč. Dne 15. 10. 2019 jsem zajel na prodejnu (1 cesta je 6 km jízdy) za účelem reklamace, kdy se NB zasekne a vydává drnčivý zvuk (jako bruska) a nelze s ním nic udělat. Prodejna přijala reklamaci, kdy výsledkem bylo, že reklamaci neuznali, ale vše vymazali a přehráli (projev závady mám zadokumentovaný videonahrávkou, kterou jsem ukázal prodejci ale ten neměl jak si ji zkopírovat). NB jsem si převzal a chtěl jej užívat kdy totožná závada nastala a 6. 12. 2019 jsem tam byl na druhou reklamaci, kdy jsem sdělil prodejci problém -totožná závada a video projevu závady. Chtěl jsem odstoupit od smlouvy (výměna zařízeni či vrácení peněz protože závady po dobu 6ti měsíců od koupě ....). Prodejce uvedl, že bylo zahájeno reklamační řízeni a odstoupit nelze... Dobře NB jsem si v neznalosti převzal dne 3.1.2020 s protokolem, že závadu uznávají (z opravy se vrátil po 27 dnech). TOTOŽNÁ ZÁVADA (zamrznutí NB a zvuk brusky) a to 16. 1. 2020 s tím, že je to opakovaná závada po dobu 6mesíců, 3x totožná závada, a chci odstoupit od smlouvy protože zařízeni nemohu užívat. Zaměstnanec sepsal protokol s poznámkou, že chci odstoupit od smlouvy. Dne 30. 1. 2020 mi přišla SMS, že je reklamace vyřízena. Na prodejně mi chtěli vrátit NB s tím, že reklamace nebyla uznána. S tímto jsem nesouhlasil a chtěl nějaký protokol o provedených činnostech a testování a vysvětleni, jak je možné, že absolutně tři totožné závady jsou vyhodnoceny vymazáním všeho, reinstalací a první neuznána, druhá uznána a třetí neuznána. V prodejně na mě nastoupili tři zaměstnanci a dusili. Chtěli abych si zajel sám do Ostravy kde je jediny servis na tato zařízení a řešil reklamaci s nimi. Vše jsem negoval a zařízení si nepřevzal, dokud nebudu mít hmatatelný protokol o provedených činnostech s NB a né list papíru, kde je napsáno, že NB byl testován 6 dní a závada se neprojevila. S těmito zaměstnanci jsem se bohužel domluvil pouze na tom, že kontaktují servis aby dodal výsledky všech třech reklamací s vyjádřením proč neuznali, uznali a neuznali totožnou závadu v rámci reklamaci. Veškeré závady mám zadokumentované a mám i jejich reklamační protokoly. O vráceni peně či výměně zařizeni nechtěli slyšet. Tři totožné závady a především vše po dobu 6měsíců od koupě poraďte prosím jak dále postupovat. Děkuji Zdeněk.
Asus X540LA-DM1052T, v.č: J8N0CX03A46432F
Poradit a pomoci při reklamaci, vymáhaní práv zákazníka. Žádám aby prodejce uznal reklamaci a odstoupení od smlouvy. Vzhledem k těmto negativním zkušenostem uvítám vrácení peněz.
|
Tweet |
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě, má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.