Počet nahlášených stížností: | 22 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Máme v pronájmu byt od společnosti CPI Byty, a.s. (byty nejsou v osobním vlastnictví) a při placení nájmu (platíme osobně na místní pobočce v Třinci) byl tento měsíc poprvé navýšen nájem o 129 Kč, s položkou "úklid".
Nikdo nám předem nic neoznámil a jakmile jsem řekl, že s poplatkem nesouhlasím, paní z pobočky mi suše oznámila "to je rozhodnutí vlastníka, to vy s tím nemůžete nic dělat".
Opravdu nemůžu?
Jde o naprosto nesmyslný a vysoký poplatek, úklid vždy společných prostor vždy prováděli sami nájemníci.
zrušení poplatku
|
Tweet |
Nájemné a úhrada za služby se sjednává v nájemní smlouvě. Nájemné se standardně sjednává pevnou částkou, úhrady za služby mohou být ujednány obdobně nebo může být ve smlouvě stanoven způsob výpočtu dle služeb, které má pronajímatel pro nájemce obstarávat.
Není-li úhrada za služby stanovena ve smlouvě, určí pronajímatel nájemci služeb měsíční zálohy za jednotlivé služby jako měsíční podíl z předpokládaných ročních nákladů na služby z uplynulého roku, nebo podle posledního zúčtovacího období, anebo z nákladů odvozených z předpokládaných cen běžného roku.
Dle nového občanského zákoníku se úklid společných prospor považuje za nezbytnou službu, kterou má zajistit pronajímatel. Tuto domněnku lze vyvrátit odlišným ujednání nebo praxí, případně se nájemce může dovolávat, aby mu služba byla skutečně poskytnuta.
Vzhledem k tomu, že společnost doposud nevyužila možnosti vyjádřit se, tímto stížnost uzavíráme pro nereakci subjektu.